Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Tasări de 15 centimetri pe noul pod de la Brăila. Anul trecut, după inaugurare, au fost descoperite sute de șuruburi nestrânse

Noi probleme la podul de la Brăila. Pe rampa de urcare care face legătura dintre mal și pod sunt tasări de aproape 15 centimetri. Au apărut încă din toamna anului trecut, iar constructorul a încercat să rezolve situația printr-o soluție de moment, însă fără succes.

Reprezentanții CNAIR spun că nu vor recepționa lucrarea dacă problemele nu vor fi remediate definitiv. Reprezentanții firmei nu ne-au oferit, până acum, un punct de vedere. Nu sunt singurele neconformități care au apărut în mai puțin de un an de la inaugurarea, cu fast, din luna iulie.

Tasări de 15 centimetri pe noul pod de la Brăila

Tasările au apărut pe breteaua de urcare a podului încă din toamna anului trecut. Constructorul a încercat să niveleze rampa prin asfaltare, însă soluția a dat greș, așa cum se vede în imaginile surprinse de presa locală.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: "Este evident că nu a dat randament acea soluție, tasările au continuat, s-au agravat, acum vorbim de tasări de aproximativ 10-15 cm peste ce a fost corectat anul trecut.

Acum i-am mai notificat o dată și le-am spus că trebuie să vină cu o soluție permanentă, o soluție care să reziste în timp, nu o solutie de moment. Motivele acestei tasări pot fi mai multe. Sunt fie motive legate de execuția lucrărilor, fie motive legate de proiectare, fie ambele, adică și proiectare, și execuție neconforme."

VEZI GALERIA
8 imagini

Potrivit CNAIR, constructorul a găsit o nouă soluție tehnică pe care o testează. Firma a început să consolideze rampa de acces către viaduct, cu piloni forați.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: "În maximum 3-4 luni ar cam trebui să termine acolo cu lucrarea și să dea randament această lucrare, în sensul în care să se stabilizeze tasarea. Nu vom recepționa aceasta lucrare până când ea nu va fi executată conform contractului și conform normativelor, inclusiv în ceea ce priveste siguranța circulației.

Penalitățile de întârziere curg pentru că ei sunt în continuare în întârziere. Acum, ultima promisiune e că termină în octombrie tot proiectul. În ceea ce priveste lucrările pe care le fac, bineînțeles că le fac pe banii lor."

Nu sunt singurele probleme care au apărut la podul de la Brăila după ce construcția a fost dată în folosință. În toamna anului trecut au fost descoperite sute de șuruburi care nu erau strânse bine, precum și denivelări ale asfaltului de pe pod, dar și fisuri în structura de rezistență. Unele dintre probleme s-au remediat temporar.

Podul de la Brăila a fost inaugurat în iulie 2023, iar la ceremonie au participat și înalți oficiali, precum președintele și premierul țării. Construcția are o lungime de aproape 2 km și face legătura între județele Brăila și Tulcea. Lucrările ar fi trebuit să fie gata în 2022, însă abia anul trecut s-au încheiat. Podul de la Brăila a costat peste 500 de milioane de euro.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE