La doar două luni de la inaugurare, Podul de la Brăila a intrat în reparații.
Asfaltul de pe prima bandă s-a deformat în această vară, după ce mașinile de mare tonaj nu au respectat restricțiile de circulație pe vremea caniculară.
Din imaginile surprinse de șoferi se vede că muncitorii au început decopertarea și urmează să toarne un nou strat de asfalt.
Constructorul va suporta întreaga cheltuială a reparațiilor.
Din cauza lucrărilor, pe Podul de la Brăila sunt acum restricții de circulație pe timpul zilei.
În direct la Euronews România, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), spunea că există suspiciuni c-ar fi o ”problemă cu compatibilitatea dintre asfalt și tablierul metalic”, însă aceste nereguli descoperite odată cu șuruburile nestrânse vor fi remediate de constructorul italian, pentru că podul nu este recepționat.
Podul de la Brăila, în top 5 al celor mai lungi poduri suspendate din Europa
Podul peste Dunăre de la Brăila intră în top cinci cele mai lungi poduri suspendate din Europa. În prezent, cel mai înalt pod european se află în Franța, iar cel mai lung, în Portugalia.
Cu o lungime de 1.974 de metri, podul este cel mai mare din România și al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa. Lucrările au început în decembrie 2018 și au costat în total 500 de milioane de euro, fiind acoperite din fonduri europene și de la bugetul de stat.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat la începutul lunii iulie, în cadrul unei ceremonii la care iau parte mai mulți oficiali ai statului.