Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Noi nereguli descoperite la Podul de la Brăila. Raport CNAIR: Deficiențele rețelei pluviale pot afecta structura de rezistență a podului

Inaugurat cu fast la începutul lunii iulie, după o investiție de peste o jumătate de miliard de euro, podul de la Brăila, de importanță capitală pentru legătura dintre Moldova și Dobrogea, își arată defectele. După ce asfaltul a cedat sub greutatea camioanelor pe vreme caniculară, s-a descoperit că șuruburile nu sunt bine strânse. Acum, un raport al Direcției de poduri Buzău către CNAIR, publicat de defapt.ro, arată nereguli importante la rețeaua pluvială, care pot afecta chiar structura podului. 

Raportul Dezvăluie Nereguli Grave la Rețeaua Pluvială

Un raport al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău realizat între 3 și 6 noiembrie și transmis CNAIR a constatat probleme grave legate de rețeaua pluvială principală, cu acumulări de apă care pot afecta sistemul de rezistență al podului. Blocurile de ancoraj ale podului sunt pline de fisuri și de infiltrații care pot conduce la grave probleme de durabilitate și stabilitate structurală. În anumite zone, apa a erodat taluzul drumului formând gropi adânci de până la 3 metri. 

Rețeaua pluvială principală (din țeavă corugată) prezintă discontinuități în zona lirei orizontală din segmentul de tablier SJ 14 (Nord și Sud) și SB 11 (Nord). Discontinuitatea a condus la acumularea de apă în tablier (segment SJ01 - mai Jijila și segment MB21 - zona turn Brăila.

CNAIR nu a recepționat încă podul suspendat de la Brăila și a anunțat că o va face după ce constructorul va remedia, pe cheltuiala lui, toate neregulile constatate. 

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: ”Nu este pusă nici măcar o secundă siguranța pasagerilor în trafic, nu exista așa ceva, pentru ca altfel nu s-ar fi dat în circulație. Noi am cerut acele expertize independente de la experți care să ne spună dacă lucrările sunt conforme sau nu. Până nu vor fi eliminate acele neconformități nu receptionam podul.” 

Până acum, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a cerut constructorului penalizări de peste 80 de milioane de lei, după neregulile constatate la turnarea covorului asfaltic. Constructorul a replicat însă că nu au fost respectate restricțiile de tonaj de 7,5 tone pentru zilele caniculare.  

Cristian Pistol, director CNAIR: ”Nu au fost respectate rețeta și tehnologia, măsurile de remediere le așteptăm din partea consultanței. Am notificat și inginerul și antreprenorul asupra calității proaste a mixturilor bituminoase și am deschis o serie de revendicări pe acest subiect. Nu vom ezita în a executa garanțiile de bună execuție și reținerile monetare pe care le avem în contract, în a lua orice masura necesara pentru remedierea acestor lucrari.”

Deși lucrările nu erau sută la sută finalizate, podul suspendat de la Brăila a fost inaugurat pe 6 iulie de președintele Klaus Iohannis, de premierul Marcel Ciolacu și de președintele Senatului Nicolae Ciucă, care a lăudat trăinicia construcției. Este al treilea pod ca mărime din Europa. A costat peste jumătate de miliard de euro, din care 67% din fonduri europene.              

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE