Absolvenții de liceu au susținut azi a doua proba de la bacalaureat, cea obligatorie: istorie, pentru elevii de la filiera teoretică, profilul umanist și filiera vocațională.
La subiectul al III-lea, elevii au avut de elaborat un eseu în aproximativ două pagini despre România postbelică.
Subiectele de istorie de la Bac analizate
Daniela Anghelescu, profesoară de istoir la Colegiul Național ”I.L. Caragiale”, București, a analizat la Euronews România gradul de dificultate al subiectelor de anul acesta:
Legat de subiectul primit astăzi la istorie, cred ca absolvenții au primit un subiect foarte echilibrat. Un subiect care evaluează chestiuni și de medievală și de modernă și de istorie contemporană, chiar recentă.
Subiectul III a fost un eseu despre România postbelică. Foarte frumos subiectul. Dacă ar fi să folosesc o metaforă cred că a fost o pledoarie pentru democrație. Foarte inspirat pentru că se adresează unei generații, cea mai tânără generație care a votat prima dată anul acesta. Trebuie să își conștientizeze drepturile, obligațiile. Istoria se pretează perfect în a te învăța aceste lucruri. Nu a fost un subiect complicat.
La ce subiect ar putea apărea probleme
Subiectul I, cerința numărul 6. Este acea cerință privind prezentarea unor acțiuni diplomatice din secolele XV - XVI. Deși întrebarea sună foarte general și oportunitățile de a răspunde sunt multiple, este foarte posibil ca aici tinerii să fi gafat. Unii pot confunda acțiunile diplmatice care sunt tratate cu acțiunile militare care sunt bătălii. Se poate întâmpla asta. Interesul lor pentru perioada medievală este mai slab. nu le stârnește un interes special. Aici este posibil ca unii dintre ei să nu primească punctajul maxim. Erau opt acțiuni diplomatice pe care le puteau menționa.
Un pic mai lejer decât în anii trecuți. Nu e niciunul dintre subiecte care să creeze îndoială.