A fost montat ultimul segment de tablier metalic al podului de peste Dunăre de la Brăila, marți, 28 iunie. Este cel mai mare pod din România și al treilea cel mai mare pod suspendat din Europa. Termenul de finalizare este decembrie, în acest an.
Podul rutier suspendat, care asigură legătura între județele Brăila și Tulcea, a primit și ultima piesă din calea de rulare. Este cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor 30 de ani.
„Toate cele 86 de segmente de tablier metalic, care au fost produse în Șantierul Naval de la Brăila, au fost ridicate și asamblate”, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu.
În această etapă, constructorii au testat și capacitatea de susținere a cablurilor și a altor elemente de rezistență. Urmează sudarea, realizarea hidroizolației pe partea superioară a pasajului, dar și execuția drumurilor de acces. Este vorba despre 23 de kilometri.
Când va fi finalizat podul
O parte va fi gata în luna decembrie, iar restul în vara anului viitor. Totuși, autoritățile sunt optimiste că, la sfârșitul anului, se va putea circula pe pod.
„Mare parte din traficul de tranzit Moldova-Dobrogea va folosi noul pod”, a declarat Ionuț Ciurea, director general al asociației Pro Infrastructură.
Cu o lungime de 1974 de metri, podul este cel mai mare din România și al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa. Lucrările începute în decembrie 2018 costă în total 500 de milioane de euro și sunt acoperite din fonduri europene și de la bugetul de stat.
Două companii din Italia și Japonia au lucrat 12 luni la proiectare și 36 de luni la execuția propriu-zisă.