Universal Music Group, care reprezintă artiști precum Taylor Swift, Drake, Adele, Bad Bunny și Billie Eilish, spune că nu va mai permite ca muzica sa să fie difuzată pe TikTok.
Acordul de licență între cele două părți a expirat miercuri, iar UMG a declarat că nu a convenit asupra termenilor unui nou acord cu TikTok și intenționează să nu mai acorde licențe pentru conținutul artiștilor pe care îi reprezintă pe platforma de socializare, potrivit Associated Press.
Care au fost termenii propuși?
Într-o scrisoare adresată marți artiștilor și compozitorilor, UMG a declarat că a făcut presiuni asupra TikTok în legătură cu trei aspecte: "compensații adecvate pentru artiștii și compozitorii noștri, protejarea artiștilor umani de efectele nocive ale inteligenței artificiale și siguranța online pentru utilizatorii TikTok".
UMG a declarat că TikTok a propus să își plătească artiștii și compozitorii la o rată care reprezintă o fracțiune din cea pe care o plătesc alte platforme sociale majore, adăugând că TikTok reprezintă doar aproximativ 1% din veniturile sale totale.
"În cele din urmă, TikTok încearcă să construiască o afacere bazată pe muzică, fără a plăti o valoare corectă pentru muzică", a declarat UMG.
TikTok a ripostat la afirmațiile UMG, spunând că a ajuns la acorduri "artist-first" cu fiecare altă casă de discuri și editor.
"În mod clar, acțiunile egoiste ale Universal nu sunt în interesul artiștilor, compozitorilor și fanilor", a declarat TikTok.
Cu toate acestea, Universal Music a calificat, de asemenea, noile tehnologii drept o potențială amenințare pentru artiști și a declarat că TikTok dezvoltă instrumente care să permită, să promoveze și să încurajeze crearea de muzică cu ajutorul inteligenței artificiale. UMG a acuzat platforma că "cere un drept contractual care ar permite acestui conținut să dilueze masiv fondul de redevențe pentru artiștii umani, într-o mișcare care nu este nimic altceva decât sponsorizarea înlocuirii artiștilor de către AI".
Siguranța platformei TikTok
De asemenea, UMG a contestat ceea ce a descris ca fiind probleme de siguranță pe TikTok. UMG este nemulțumită de eforturile TikTok de a face față la ceea ce spune că reprezintă discursuri de ură, intoleranță, intimidare și hărțuire. Aceasta a declarat că eliminarea conținutului deranjant de pe TikTok este un "proces monumental de greoi și ineficient care echivalează cu echivalentul digital al "Whack-a-Mole".
UMG a declarat că a propus ca TikTok să ia măsuri similare cu cele pe care le folosesc unii dintre ceilalți parteneri ai săi de pe platformele de socializare, dar că a fost întâmpinată cu indiferență la început, iar apoi cu intimidare.
"Pe măsură ce negocierile noastre au continuat, TikTok a încercat să ne intimideze pentru a accepta un acord cu o valoare mai mică decât cea a acordului anterior, mult mai mică decât valoarea de piață corectă și care nu reflectă creșterea lor exponențială", a declarat UMG. "Cum a încercat să ne intimideze? Prin îndepărtarea selectivă a muzicii anumitor artiști în curs de dezvoltare, păstrând pe platformă vedetele noastre globale, care aduc audiență."
TikTok a declarat însă că Universal Music pune "propria lăcomie mai presus de interesele artiștilor și compozitorilor lor".