Relația elevului cu profesorul, în educația modernă, implică o interacțiune continuă. Elevii fac mai mult decât să stea în bănci, să asculte și să vorbească doar când li se dă voie. Mai nou, rolurile se inversează. Elevii sunt cei care observă și propun, iar profesorul ține cont de părerea lor. Este doar unul dintre scenariile necesare unei școli ca să fie atractivă.
În ciuda grevei generale, la Liceul Teoretic ”Henri Coandă” din Craiova orele au decurs normal. Directoarea acestei școli, Mihaela Brumar, a predat ''Limba și literatura română'' încă de dimineață. Elevii lucrează în echipe la un proiect despre școala viitorului în viziunea lor. Când termină, profesoara le ascultă ideile și își ia notițe.
Carmen Dumitrescu, profesoară: ”Am dori o ”Noapte albă” la școală pentru care am putea să ne împrietenim mai mult și cu cadrele didactice și cu celelalte clase. Fiecare elev să aibă un dulap sau un spațiu personal de depozitare în care va putea lăsa manualele în timpul orelor chiar și după ore. Cred că de cele mai multe ori așteptările copiilor sunt cele legate de confort. Mi-au mărturisit acest lucru. Își doresc să învețe cu plăcere.”
Pentru a înțelege ce îi trebuie unui elev să învețe cu plăcere, profesoara apelează la chestionare. Datele culese o ajută să pregătească activitatea la clasă.
Carmen Dumitrescu, profesoară: ”Le cerem feedback-ul copiilor, în fiecare an, și în funcție de ceea ce ne spun că funcționează sau că funcționează mai puțin. Cine își alege meseria de dascăl astăzi, în secolul acesta, o face pentru că o îndrăgește, în primul rând. Nu este o meserie foarte atractivă din punct de vedere material, dar satisfacțiile sunt de altă natură.”
Atunci când din profesorul lucrează cu pasiune, aprecierile elevilor nu întârzie să apară.
Carmen Dumitrescu, profesoară: ”Pentru mine școala atractivă înseamnă lucru în echipă ceea ce facem exact astăzi în cabinetul de Limba română deoarece ne aflăm la ora de Română. Astăzi am avut de realizat un proiect în echipe legat de școala viitorului, unde am avut relații de comunicare între noi și ne-am pus ideile cap la cap pentru a forma niște proiecte cât mai relevante și frumoase. Consider că la liceul nostru, școala este atractivă deoarece îmbină plăcutul cu utilul. Spre exemplu, în Școala Altfel sau în Săptămâna Verde, când avem răgaz, desfășurăm tot felul de activități care consider că ne dezvoltă pe altă cale, adică ne dezvoltă munca în echipă cooperarea, socializarea.”
La Liceul Henri Coandă din Craiova, toți profesorii urmează modelul orelor atractive. Pe lângă cursuri de formare profesională, ei aplică metode moderne de predare din Uniunea Europeană și se inspiră din cee ceea ce le solicită elevii.