Compania Meta adaugă noi funcții ale aplicațiilor pentru ca părinții să poată monitoriza mai mult activitatea copiilor pe Facebook și Instagram.
Funcții de supraveghere parentală pe Messenger
Supravegherea parentală pe Messenger este disponibilă de miecuri în SUA, Marea Britanie și Canada, urmând ca în lunile următoare să se extindă în mai multe țări din întreaga lume. Adulții vor putea afla cine poate trimite mesaje copiilor şi cine poate vedea postările lor în format Story. Adulții însă nu vor putea vedea conținutul mesajelor.
- Ce opțiuni oferă noul set de instrumente de supraveghere parentală părinților și tutorilor;
- Să vadă cât timp petrece copilul pe Messenger;
- Să vadă și să primească actualizări privind lista de contacte Messenger a copilului, precum și setările de confidențialitate și siguranță ale acestuia;
- Să fie notificați dacă copilul raportează pe cineva (dacă adolescentul alege să împărtășească aceste informații);
- Să vadă cine poate trimite mesaje copilului (numai prietenilor, prietenilor prietenilor sau nimănui) și să poată vedea dacă copilul modifică această setare;
- Să vadă cine poate vedea poveștile de pe Messenger ale copilului și să fie notificat dacă aceste setări se modifică.
Compania a anunțat că va adăuga mai multe caracteristici la Supravegherea parentală pe Messenger, pe parcursul anului viitor, astfel încât părinții să își poată ajuta copii să își gestioneze mai bine timpul și interacțiunile, menținând în același timp confidențialitatea, deoarece aceste instrumente funcționează atât în conversațiile necriptate, cât și în cele criptate de la un capăt la altul.
Testarea noilor caracteristici de confidențialitate a mesajelor
Compania vrea să îmbunătățească și opțiunea de mesaje din aplicația Instagram. Astfel, înainte de a putea trimite mesaje cuiva care nu îi urmărește, oamenii trebuie acum să trimită o invitație pentru a obține permisiunea de a se conecta. Oamenii pot trimite doar o singură invitație la un moment dat și nu pot trimite mai multe până când destinatarul nu acceptă invitația de conectare.
Aceste invitații de solicitare a mesajelor vor fi limitate doar la text, astfel încât oamenii nu pot trimite fotografii, clipuri video sau mesaje vocale și nici nu pot efectua apeluri, până când destinatarul nu acceptă invitația de a discuta. Aceste modificări înseamnă că oamenii nu vor mai primi fotografii, videoclipuri sau alte tipuri de media nedorite de la persoane pe care nu le urmăresc.
Gestionarea timpul petrecut pe Facebook și Instagram
În curând, copiii vor vedea o notificare atunci când au petrecut 20 de minute pe Facebook, ceea ce îi va îndemna să se deconecteze de la aplicație și să stabilească limite zilnice de timp.
Funcția Take a Break va fi introdusă și pe Instagram. De asemenea, copiii vor primi o notificare pe Instagram care le va sugera să închidă aplicația dacă derulează Reels noaptea.
Funcții suplimentare de supraveghere parentală pe Instagram
Compania a adăugat instrumente suplimentare la Supravegherea parentală pe Instagram pentru a le oferi părinților mai multă vizibilitate asupra experiențelor copiilor lor în aplicație. Aceste actualizări includ:
- O nouă notificare adresată copiilor după ce au blocat pe cineva. Notificarea îi încurajează pe copii să își adauge părinții pentru a le supraveghea contul de Instagram ca un nivel suplimentar de sprijin;
- Pe lângă faptul că vor putea vedea ce conturi urmăresc copiii lor și de ce conturi este urmărit, părinții vor putea vedea acum câți prieteni are în comun copilul lor cu acele conturi. Acest lucru îi va ajuta pe părinți să înțeleagă cât de bine cunoaște copilul lor aceste conturi și va contribui la inițierea unor conversații offline despre aceste conexiuni;
- Mai multe modalități prin care părinții pot personaliza ce notificări de la Supravegherea parentală pe Instagram doresc să primească și cât de des le primesc.
Modificările vin în contextul în care se discută tot mai mult despre riscurile la care sunt supuși copiii pe rețelele de socializare. Potrivit datelor statistice, o treime din utilizatorii Facebook-ului sunt adolescenți. În cazul Instagramului, ponderea depășește 60%.