Urmărit de peste zece milioane de persoane pe Instagram și peste 50 de milioane de utilizatori pe rețeaua X, Papa Francisc a folosit rețelele de socializare pentru a ajunge la publicul din întreaga lume.
Chiar dacă a îmbrățișat tehnologia și a devenit extrem de popular, Suveranul Pontif a vorbit constant despre pericolele și riscurile din social media.
Papa Francisc, popular pe rețelele de socializare
Papa Francisc a folosit rețelele de socializare ca unelte prin care să ajungă la publicul tânăr și să își promoveze mesajele. Mai popular în mediul online decât numeroase celebrități, Suveranul Pontif obișnuia să facă selfie-uri cu cei pe care îi întâlnea la adunările publice sau în cadrul audiențelor organizate la Vatican.
Suveranul Pontif și-a făcut cont pe Instagram în 2016 și a adunat 1,4 milioane de urmăritori în mai puțin de 12 ore, depășind recordul stabilit de David Beckham.
De-a lungul timpului, Papa Francisc a devenit viral pe internet de mai multe ori. Iubitor de dulciuri, el a pozat, în 2014, cu o statuie din ciocolată, în mărime naturală, care îl înfăţişa. Un alt moment care a făcut înconjurul lumii a fost cel din 2018, când o femeie care participa la o scenă a nașterii Domnului a așezat un miel pe umerii Papei.
Când a împlinit 81 de ani, Suveranul Pontif a sărbătorit cu o pizza imensă, spre bucuria celor prezenți. În plus, chipul Papei a apărut de mai multe ori pe pizza făcută de bucătarii italieni.
Deși spunea că a încetat să se mai uite la televizor încă din 1990 și a vorbit constant despre pericolele rețelelor de socializare, Papa a înțeles puterea tehnologiei și a reușit să se conecteze cu oamenii din întreaga lume într-un mod aparte.