Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Social media, arena mesajelor de campanie la prezidențiale. Pentru a atrage alegătorii internauți, candidații apelează la postări sponsorizate

Lupta dintre candidații la prezidențiale se poartă și în mediul online. Cei înscriși în cursa pentru Cotroceni încearcă să atragă votanți prin tot felul de mijloace, de la postări care-i pun într-o lumină bună, până la mesaje personalizate trimise pe Messenger.

Iar dacă ne uităm la numărul de urmăritori și de aprecieri, favoriții în plutonul prezidentiabililor sunt evidenți.

Topul popularității pe Facebook 

Candidatul AUR, George Simion, are aproape un milion și jumătate de urmăritori pe Facebook. 

Al doilea în acest clasament, la mare distanță, cu 408 mii de urmăritori, se află  fostul coleg de partid al lui Simion, Cristian Terheș.

O competiție strânsă este și între independentul Mircea Geoană, care are 261 de mii de urmăritori și candidatul PSD, Marcel Ciolacu, cu doar 29 de mii mai puțin. 

Pe locurile cinci și șase în topul popularității pe această platformă sunt candidata USR, Elena Lasconi și reprezentantul PNL, Nicolae Ciucă, ambii ajungând la peste 120 de mii de urmăritori.  

Preferințele diferă pe Instagram

Preferințele utilizatorilor de Instagram sunt ... diferite. 

Mircea Geoană are cei mai mulți urmăritori, mai exact 34,6 mii.

Pe Instagram, clasamentul se schimbă. Mircea Geoană conduce aici, având 34.600 de urmăritori, urmat de George Simion cu 33.600 și Elena Lasconi, cu 27.000. Restul candidaților se află la o distanță considerabilă, cu mai puțin de 10.000 de urmăritori.  

TikTok: o platformă pentru tineri și influenceri

Mulți români sunt activi și pe TikTok. Pe această platformă, George Simion a strâns aproape nouă milioane de aprecieri.  

Elena Lasconi are puțin peste o jumătate de milion de like-uri iar Marcel Ciolacu, aproximativ 403 mii. Mircea Geoană are 107 mii, iar Nicolae Ciucă, 11 mii de aprecieri.

Minodora Sălcudean, expert în media și comunicare: „Evident că Facebook, dacă vrei să fii relevant pentru un segment de vârstă mai tânăr și mult mai tânăr, Instagram și dacă vrei să fii deopotrivă relevant și pentru un public foarte tânăr și pentru un public matur sau senior. Chiar Tik Tok.”

Campania în online merge și mai departe. Dacă interacționezi cu postările lor, unii candidați îți trimit mesaje personalizate pe messenger. De pildă, Mircea Geoană  te invită pe un grup de Whatsapp pentru a afla mai multe despre Angajamentul său pentru România. George Simion te îndeamnă să-l votezi, deoarece este calea sigură pentru a scăpa de PSD. Elena Lasconi îți cere numărul de telefon și, după un scurt chestionar, te invită să te înscrii în USR.  

Cât plătesc candidații pentru campania din online 

Pentru ca algoritmul să le recomande utilizatorilor postările lor și pentru a folosi instrumente precum mesajele automate, candidații trebuie să plătească în 2024 mult mai mult decât plăteau acum zece ani, notează experții în comunicare.

Vlad Tăușance, specialist în comunicare: „Până la urmă, o chestiune de buget, e o chestiune de strategie, chestiune de obiective și, în același timp, o chestiune care ține și de toanele algoritmului roboțeilor. Pentru că s-ar putea ca să ne trezim că algoritmii, la un moment dat vor depuncta un mesaj sau vor încuraja un anumit tip de mesaj din motive pe care nu le știm.” 

La începutul anului 2024, mai bine de 91% dintre români utilizau internetul, potrivit Datare Portal. În țara noastră, cele mai utilizate platforme sunt Facebook, TikTok și Instagram.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE