Într-o zi cât într-o lună. Sau nouă milioane de lei, cheltuite într-o secundă. Astăzi este Black Friday, ziua în care sunt anunțate cele mai mari reduceri și cei mai mulți cumpărători. Pe o platformă online, doar în prima oră 170 de mii de persoane au achiziționat televizoare, îmbrăcăminte sau mașini. De 10 ori mai mult decât într-o oră obișnuită. Interesant este că printre produsele vânate de cumpărători, carnea de porc a fost la mare căutare. În primele cinci ore, online s-au vândut peste 20 de tone.
Puțin după ora 7:00, s-a dat startul vânzărilor pe o platformă on-line. Specialiștii spun că multe familii și-au făcut un buget special pentru o astfel de zi dar și liste clare cu produsele urmărite.
Alexandru Niculescu, vicepreședinte operațiuni: ”Sondajele pe care le făceam arătau că peste 56% dintre clienți prezentau o intenție puternică de a cumpăra. Bugetul pregătit de clienți, 2.855 de lei, în medie se afla cu 11% mai mult ca anul trecut.”
Irina Pencea general manager companie: ”Carnea de porc este un exemplu extrem și arată că orice se poate cumpăra din on-line. Anul acesta avem 100 de tone de carne de porc și mezeluri care ne așteptăm să se vândă.”
Comercianții pregătesc din timp ofertele de Black Friday
Pentru comercianti, momentul Black Friday înseamnă pregătiri intense cu câteva săptămâni în urmă.
Cristi Popa, jurnalist Euronews: ”Ce înseamnă oare Black Friday în spatele ușilor închise? Suntem într-un astfel de loc și putem să vedem o mare de pachete, cutii, pregătite pentru a fi livrate tocmai astăzi. Hala în care suntem are nu mai puțin de 125 de mii de metri pătrați și dacă vă întrebați cam câte cutii sunt într-un astfel de loc? Ei bine, sunt 12,5 milioane, care așteaptă să fie livrate în câteva ore! ”
Într-un astfel de depozit pe linia de asamblare a coletelor ce urmau să fie expediate sunt utilizați aproape 250 de roboți.
Cristi Popa, jurnalist Euronews: ”Suntem într-o zonă în care există practice două lumi.Una computerizată, automatizată, plină cu roboți dar și cu benzi transportoare de peste 10 km. Roboții selectează pachetele le, le pun pe aceste benzi și ajung în zona unde, în sfârșit vedem oameni. Vorbim de aproape 1.500 de angajați care verifică dacă există erori și în cele din urmă de a împacheta.”
Reprezentanții companiei spun că în urmă cu ceva ani aveau cinci mii de angajați iar dacă astăzi livrează aproape 330 de mii de pachete, în trecut într-o astfel de zi, fără automatizare ar fi livrat puțin sub 100 de mii.
Apetitul oamenilor de a cumpăra într-o astfel de zi se traduce prin recorduri de încasări. Chiar dacă ofertele trebuie bine cântărite.
”M-am uitat peste oferte dar sunt foarte mici diferențele. Adică 10 la sută, mi se pare puțin. Săptămâna trecută era oferă din coș de 30% și este ofertă Black Friday”, spune un cumpărător.
”Eu nu cred în Black Friday, ei au scumpit prețurile și acum le-au scăzut. Am urmărit, că acum că vine iarna am vrut să-mi iau o placă. Înainte era prețul mic apoi l-au crescut și acum l-au tăiat înapoi. Era 1500, și acum este la 999 de lei. Înainte de scumpire era tot 999 lei”, a mai spus un altul.
Alexandru Niculescu, vicepreședinte operațiuni: ”Am înregistrat prima sută de milioane de lei, vânzare, în 13 minute. Anul trecut aveam același nivel la 19 minute de la start. Minutul de aur la ora 7 și 19 minute, am primit comenzi de 9 milioane de lei.”
La final de zi, oficialii companiei spun că se așteaptă să vândă produse în valoare de peste 680 de milioane de lei, cu 40 de milioane de lei mai mult față de anul trecut.