Un nou caz șocant într-un spital din România. Un bărbat cu piciorul rupt a așteptat 10 zile să fie operat la Spitalul de Urgență din Slobozia, din cauza unui conflict între ortoped și anestezist. Managerul unității medicale spune că a fost o eroare de comunicare între cei doi medici și că disputa ar putea fi din cauza lipsei de personal și a suprasolicitării. În spital a fost deschisă o anchetă internă și a fost sesizat și Colegiul Medicilor.
Pacientul s-a dus în perioada sărbătorilor Pascale la Spitalul Județean de Urgență Slobozia și a fost internat la ortopedie. Cu toate acestea, abia pe data de 14 mai a fost operat la picior și asta din cauză că intervenția a fost amânată de doi medici care se aflau în conflict, respectiv de un ortoped și de un medic anestezist.
Conducerea spitalului: ”Pacientul nu a fost pus pe primul loc”
Managerul spitalului susține că este o situație extremă și că nu ține de unitatea medicală, ci de problemele din sistemul de sănătate. El făcea referire aici că există personal insuficient și că, spre exemplu, la Spitalul Județean de Urgență Slobozia există doar doi medici la Terapie Intensivă, unul care are normă întreagă, iar un altul care are doar jumătate de normă, asta deși este spital de urgență.
”Ar mai trebui cel puțin patru-cinci medici la ATI”, după cum a declarat pentru Euronews România managerul spitalului și că ”pacientul nu trebuie să sufere din cauza tensiunilor și stresului mare în care se află medicii.” Mai mult, el adaugă faptul că mediul ar fi trebuit să se focuseze pe problema pacientului, ci nu pe faptul că există sau nu personal în spital și că chiar dacă ar fi avut o problemă cu colegul de la cealaltă secție, pacientul ar fi trebuit să fie pus pe primul loc.
Liviu Patrichi, managerul Spitalului Județean de Urgență Slobozia: ”Indiferent de această lacună de comunicare sau un posibil dezacord cu un alt coleg, pacientul trebuia să primeze și trebuia să ofere o soluție alternativă și nu să folosească pacientul ca o monedă de schimb în rezolvarea potențialului conflict. Medicul curant avea obligația să ofere pacientului o alternativă viabilă, știind că întârzia programarea operației și să-i ofere o soluție de transfer în altă unitate sanitară care ar fi putut să-l abordeze cât mai repede . Viața pacientului nu a fost niciodată pusă în pericol și într-adevăr, dacă a existat, a existat un disconfort datorată prelungirii duratei de spitalizare. Acesta este singurul disconfort. Nu neg, nu este un disconfort minim și nu încerc să minimize, doar că față de această situație am luat legătura cu familia, le-am explicat care este cauza reală și la acest moment vă pot confirma că pacientul a suferit intervenția chirurgicală, se află în stare stabilă și urmează să fie externat.”