Autoritatea de reglementare în domeniul siguranței auto din Statele Unite a anunțat marți că a demarat o anchetă ce vizează 280.000 de mașini electrice produse de Tesla. Este vorba despre vehicule Model 3 și Model Y în cazul cărora proprietarii s-au plâns că au pierdut controlul asupra direcției și că au avut probleme cu servodirecția, relatează Reuters.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA (NHTSA) a inițiat o verificare preliminară, după ce a primit 12 plângeri depuse de proprietari de mașini electriceTesla Model 3 și Model Y din 2023.
În luna mai, proprietarul unei mașini electrice Tesla Model 3 a semnalat că ”sistemul de direcție s-a blocat, vehiculul a ieșit de pe drum și a intrat într-un copac”.
Un șofer din orașul Alpharetta, statul american Georgia, a reclamat faptul că în luna iunie a avut probleme cu mașina Tesla Model Y, pe care o cumpărase doar de două săptămâni, după ce ”brusc, volanul nu a mai virat” atunci când ieșea dintr-un centru comercial.
”A fost greu și a văzut alerta. S-a dus aproape de partea opusă a drumul și cumva a reușit să ajungă în interiorul centrului comercial”, a mărturisit proprietarul mașinii.
- Reuters: Tesla a creat o echipă specială pentru a anula sute de plângeri ale clienților privind autonomia scăzută a mașinilor
- Analiză Reuters: Marii producători auto fac investiții masive în bateriile litiu-fier-fosfat care ar putea ieftini mașinile electrice
- Toyota vrea să lanseze mașini electrice cu o autonomie de 1.000 de kilometri. Strategia inspirată de la Tesla pentru a reduce costurile
Potrivit Reuters, reprezentanții companiei Tesla nu au răspuns solicitării de a oferi un punct de vedere.
Aceasta este prima etapă a unei investigații oficiale pentru a determina dacă problema reprezintă un risc de siguranță nejustificat. NHTSA ar trebui să recurgă la o verificare tehnică înainte de a putea solicita o rechemare în service.
Într-o altă plângere depusă recent, proprietarul unei Tesla Model Y a semnalat că în luna aprilie a avut probleme cu mașina pe care o deținea de mai puțin de 30 de zile. La scurt timp după pornire, ”roata a virat puternic spre dreapta și a făcut un zgomot surd”. Pe ecran a apărut apoi mesajul ”Steering Assist Reduced” și un cod de eroare.
Șoferul a povestit că sistemul de servodirecție s-a oprit și le-a precizat oficialilor NHTSA că nu a putut vira în condiții de siguranță. "Tesla a mutat programarea mea în service din data de 2 mai pe 25 mai din cauza unei întârzieri de piese. Ei au confirmat că aceasta este o problemă cunoscută recent și au menționat că ar putea fi înlocuită în întregime caseta de direcție".
De asemenea, un șofer din Honolulu a precizat că, la o săptămână de la cumpărarea mașinii electrice Tesla, volanul a început să se blocheze din senin și a spus că "s-a întâmplat de șase ori la date diferite” înainte de a reuși să o ducă la service. El a mai menționat că ”în prezent, aceasta "rămâne la Tesla pentru următoarele trei săptămâni, în timp ce așteptăm o nouă piesă pentru direcție”.