Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Promisiune: Magistrala 6 va fi gata în 2028, susțin oficialii

Primii călători ar putea circula cu metroul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni în anul 2028. Este termenul asumat joi de oficialii veniți să inspecteze stadiul lucrărilor. Proiectul de infrastructură a stârnit deja numeroase nemulțumiri, pentru că a necesitat impunerea unor restricții de circulație în zone deja foarte aglomerate. Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Sorin Grindeanu s-au arătat însă optimiști. Noua magistrală ar urma să rezolve problema traficului din zonă. Între timp, primul tren sosit din Brazilia este, în continuare, testat pe loc, în majoritatea timpului. Cel mai devreme ar putea transporta primii călători pe magistrala din Drumul Taberei... abia la anul.

Magistrala 6 va fi gata în 2028, susțin oficialii

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: De la Gara de Nord până la Otopeni, în 2028! Maxim! Maxim!

De la șeful Guvernului, până la ministrul Transporturilor și directorul Metrorex, oficialii se arată încrezători: peste patru ani vom merge cu metroul de la gară la aeroport.

Mariana Miclăuș, DG Metrorex: Conform graficelor și așa cum este programul dezvoltat, în 2028, eu îmi mențin că în 2027, poate începutul lui 2028 vom finaliza, în 2028 eu spun că vom circula până la Aeroportul Otopeni de la 1 mai. Eu sunt foarte încrezătoare și întotdeauna am fost încrezătoare în proiectele pe care le-am dezvoltat.

Reporter: Vă lansați să estimați și o lună pentru 2028?

Mariana Miclăuș, Director General Metrorex: Nu mă lansez de acum, suntem în anul 2024, poate peste un an sau doi.

Andre Rotaru, jurnalist Euronews: Noua linie de metrou va avea nu mai puțin de 14,2 kilometri de cale ferată dublă. 12 trenuri de metrou vor circula, cel mai devreme din 2028, între cele 12 stații ale magistralei.

Linia de metrou va pleca de la stația 1 Mai, de pe Magistrala 4, și ar trebui să ajungă până la Aeroportul Otopeni. Proiectul a fost împărțit în două, primul segment fiind proiectat să ajungă până în zona comercială din Băneasa.

Săpăturile pentru tunelurile care vor lega stațiile vor începe, în cel mai fericit caz, abia la finalul acestui an. Investiția totală este de aproape 10 miliarde de lei.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Bani care, o parte vin din fonduri europene, o parte vin prin co-finanțările pe care noi le dăm.

Marcel Ciolacu, premierul României: Calea cea mai sigură pentru a schimba, totuși, odată pentru totdeauna, traficul din capitala României, din București, nu poate să fie decât investițiile, respectiv metroul. Indiferent câte măsuri am lua, câte poduri, pasarele, câte restricții de circulație am face, soluția nu poate să fie decât metroul.

Construcția noii magistrale a necesitat introducerea unor restricții în apropierea Podului Constanța, o zonă oricum aglomerată. Șoferii sunt nevoiți să ocolească pe străduțele din zonă, ceea ce duce la formarea de coloane.

Marcel Ciolacu, premierul României: Toate țările mari, Spania, Italia, Germania, Portugalia, toate au dezvoltat infrastructura având deficite mai mari pe o perioadă limitată de timp.

Între timp, în restul rețelei de metrou, Metrorex încă este nevoită să strângă cureaua. Cu mai mulți ani în urmă, oficialii companiei au decis să elimine plafoanele decorative din mai multe stații, pentru că erau vechi și exista riscul să se prăbușească. De atunci nu au mai fost înlocuite. Cel puțin o parte dintre toaletele puse la dispoziția călătorilor nu au mai fost nici ele renovate de ani buni, așa că s-au degradat.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: S-au alocat bani pentru modernizarea și sistemul de taxare. E un exemplu de investiție.

Marcel Ciolacu, premierul României: 160 de milioane, ieri am aprobat.

Mariana Miclăuș, Director General Metrorex: Planurile noastre sunt dinamice. Întotdeauna am căutat finanțare pentru orice proiect. Anul acesta, pe 19 noiembrie, metroul bucureștean va împlini 45 de ani, deci are o vechime considerabilă. Noi am încercat întotdeauna să realizăm să ne modernizăm, prin personalul propriu, prin salariații noștri, să aducem o schimbare în imaginea stațiilor.

Între timp, primul dintre noile trenuri de metrou, cumpărate pentru Magistrala 5, încă nu a ieșit din depou. Este testat în interiorul depoului Berceni. Oficialii Metrorex spun că abia anul viitor trenurile aduse din Brazilia ar putea transporta primii călători.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE