Stația de metrou ”Tudor Arghezi” a fost dată în folosință pe 15 noiembrie, pentru a putea deservi transportul public de călători gestionat de Metrorex, a anunțat Primăria Sectorului 4.
Stația de metrou ”Tudor Arghezi” s-a deschis miercuri, 15 noiembrie 2023
„Bine-ați venit în noua stație de metrou Tudor Arghezi, de pe magistrala M2 sau Magistrala Corporatiștilor, așa cum este ea cunoscută” - s-a auzit în această dimineață, pe peron.
„Începând de astăzi, magistrala M2, care face legătura între nordul și sudul orașului în cel mai rapid mod cu putință are un traseu mai lung, cu 1.4 km. Un traseu care aduce această magistrală mai aproape de oamenii care locuiesc în sudul orașului”.
Sursa foto: Agerpres
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a fost prezent la inaugurare.
„Sunt mai emoționat, poate, decât oricând. Marcăm astăzi un moment destul extrem de important în dezvoltarea Bucureștiului. Pe de o parte, e o investiție finalizată, extrem de utilă unei comunități extinse (...), un proiect la care au participat foarte, foarte mulți oameni, cărora vreau să le mulțumesc. Oameni obișnuiți, autoritățile statului (...), mulțumesc din tot sufletul pentru încrederea acordată echipei sectorului 4”, a spus Băluță.
Trenurile de metrou au început să circule de la ora 11:30.
Până la sfârșitul anului, între stațiile Berceni și Tudor Arghezi, metroul va circula în sistem pendulă, pe o singură linie și va veni în stație la interval de opt minute.
Lângă stația de metrou a fost construită o parcare park&ride de 350 de locuri, unde cei care locuiesc în Popești-Leordeni, Berceni și alte localități din jur, pot lăsa mașina și veni în centrul Bucureștiului cu metroul, transmite Hotnews.
Stația a fost construită de Primăria Sectorului 4 în parteneriat cu Metrorex.
Știrea inițială:
Stația de metrou ”Tudor Arghezi” din sectorul 4 va fi dată în folosință în noiembrie
Daniel Băluță, edilul Sectorului 4, a dat asigurări că, de la jumătatea lunii noiembrie, călătorii vor putea folosi atât stația de metrou, cât și parcarea aferentă acesteia.
„Invit oamenii ca, începând cu 15 noiembrie, să utilizeze stația și parcarea, pentru că doar așa, putem reduce indicii de trafic din București. Evident că nu ne oprim aici și ne ocupăm, împreună cu Consiliul Județean Ilfov, de studiul de fezabilitate pentru extinderea rețelei de metrou către Comuna Berceni. Totodată, continuăm să lucrăm la documentația necesară ridicării în SEAP a magistralei M4, proiect în care suntem asociați cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Primăria Sectorului 5 și cu Consiliul Județean Ilfov. Toate acestea, precum și toate proiectele pe care le-am finalizat, au un element comun esențial: comunicarea și conlucrarea între autorități. Spre exemplu, avem proiecte comune cu Sectorul 3, cu Sectorul 5, pentru că doar împreună putem reuși!”, a declarat Daniel Băluță, potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4.
La ce interval de timp vor circula metrourile spre noua stație ”Tudor Arghezi”
Directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, a dat detalii despre cum se va desfășura circulația la noua stație de metrou ”Tudor Arghezi”.
„Circulația se va face într-un sistem de tip pendulă, de la stația Tudor Arghezi la stația Berceni, urmând ca apoi, preluarea fluxului de călători să se facă în lung, de la stația Berceni până la stația Pipera. Până la sfârșitul anului, ne-am propus ca sistemul de semnalizare și automatizare să poată fi realizat, astfel încât, circulația să se desfășoare în lung, de la stația Pipera până la stația Tudor Arghezi. Intervalul de circulație a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, urmând ca apoi, să reducem acest interval la 4 minute”, a explicat Mariana Miclăuș, potrivit sursei citate.
Prefectul Capitalei: ”Avem nevoie de noi stații de metrou și de extinderea acestora”
Prezent la eveniment, prefectul Capitalei, Rareș Hopincă, a vorbit despre nevoia extinderii rețelei de metrou în București.
„Dezvoltarea infrastructurii de metrou a fost, din păcate pentru noi, bucureștenii, o „rara avis” în ultimii 30 de ani. Iată însă că se întâmplă prin implicarea sectoarelor, prin implicarea domnului primar Daniel Băluță și a Metrorexului, cărora le mulțumesc pentru munca depusă. Iată că se pot face și proiecte integrate pentru transportul public în comun, întrucât altă soluție nu există, în condițiile în care Metrorex înregistrează un trafic de 600.000 de persoane pe zi. Ceea ce s-a întâmplat aici trebuie să se întâmple la fiecare capăt de metrou din București. Este un pionierat care a dat rezultate foarte bune și care trebuie preluat de către întreaga administrație a Bucureștiului. Avem nevoie de facilități de tip park&ride și avem nevoie de noi stații de metrou și de extinderea acestora”, a susținut prefectul Bucureștiului.
Stația de metrou ”Tudor Arghezi” - date tehnice
Recepția noii stații de metrou de pe Șoseaua Berceni a fost realizată în luna martie a anului 2023, după ce anterior, începând cu luna noiembrie 2022, Metrorex a desfășurat mai multe probe tehnice.
Construită pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați, stația de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile. Stației i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Șoseaua Berceni. Aceasta are o capacitate de 350 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât și pentru persoane cu dizabilități. Construită pe structură metalică, parcarea este dotată cu panouri fotovoltaice, care să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu precum și funcționării instalațiilor de automatizare. Aici, șoferii care vin în Capitală dinspre localitățile învecinate își pot lăsa autoturismele într-un loc sigur, corespunzător amenajat pentru ca, ulterior, să-și continue călătoria spre centrul orașului cu metroul.
Stația de metrou „Tudor Arghezi” va face legătura cu Șoseaua de Centură
Stația de metrou „Tudor Arghezi” este o investiție în valoare de 50 de milioane de euro – fonduri nerambursabile, unică în România prin prisma faptului că a fost construită de către o administrație locală.
”Împreună cu linia de legătură, noua stație are o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați, între stația Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură, și are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri. Stația este construită la nivel suprateran și are un regim de înălțime de P+2E.
Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce subtraversează Șoseaua Berceni.
Mai mult, accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sectorului 4.
Stația de metrou „Tudor Arghezi”, proiectată alături de o parcare tip PARK&RIDE
În stația de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, a celor două vestibule, cât și în cele cinci zone de acces.
”Totodată, stația este dotată cu centrale de detecție incendiu, cu alarmă la efracție precum și cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcționarea hidranților, utilizați în caz de incendiu, stația este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din rețeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puțuri la mare adâncime)”, mai precizează Primăria Sectorului 4.
Investiția are ca scop dezvoltarea infrastructurii de metrou, pentru ca în viitor să fie conectate localitățile din zona de sud a Capitalei, precum și reducerea poluării prin scăderea numărului de mașini aflate în trafic.
De asemenea, Primăria Sectorului 4 construiește în apropierea stației de metrou ”Tudor Arghezi” o nouă parcare de tip PARK&RIDE, cu o capacitate de 300 de locuri, pentru autoturisme, motociclete și pentru persoane cu dizabilități.