Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Încep lucrările la magistrala de metrou către Aeroportul Otopeni. Zona în care se instalează primul șantier

Încep lucrările pentru magistrala 6 de metrou care va duce la Aeroportul Otopeni. Asocierea Alsim Alarko-Makyol ia primele măsuri în ceea ce privește organizarea de șantier și devierea rețelelor de utilități pentru execuția primelor șase stații ale Magistralei de metrou M 6 Gara de Nord-1 Mai-Aeroport Otopeni. Este vorba despre primul șantier de metrou ce beneficiază de finanțare prin PNRR.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a explicat pentru Euronews România că vineri au început lucrările pe magistrala 6 de metrou; primul lot, de la 1 mai la stația Tokyo care este în proximitatea zonei comerciale Băneasa.

”Această stație Tokyo va fi realizată prima. Acolo se vor introduce cele două instalații de foraj pentru cele două fire de tunel care vor ajunge aici în această zonă. Aici vor fi extrase din subteran și astfel va fi realizat tunelul pe care va circula noua magistrală de metrou care va ajunge la Aeroportul Otopeni.

În total, sunt 12 stații. 6 stații pe actualul lor, 6,6 kilometri de rețea de metrou”, a spus Ionel Scrioșteanu.

Sunt vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea staţiilor (Obiectul 3 - Staţia Pajura, Obiectul 5 - Staţia Expoziţiei, Obiectul 7 - Staţia Montreal, Obiectul 9 - Staţia Gara Băneasa, Obiectul 11 - Staţia Aeroport Băneasa, Obiectul 13 - Staţia Tokyo), interstaţiilor (Obiectul 1 - Interstaţia 1 Mai - Pajura Linia 2, Obiectul 2 - Interstaţia 1 Mai - Pajura Linia 1, Obiectul 4 - Interstaţia Pajura - Expoziţiei, Obiectul 6 - Interstaţia Expoziţiei - Piaţa Montreal, Obiectul 8 - Interstaţia Piaţa Montreal - Gara Băneasa, Obiectul 10 - Interstaţia Gara Băneasa - Aeroport Băneasa, Obiectul 12 - Interstaţia Aeroport Băneasa - Tokyo) şi a tunelurilor, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Magistrala de metrou către Aeroportul Otopeni, conectată cu Gara de Nord

”Ceea ce este important pentru că am văzut că sunt dezbateri de ce se oprește. Nu va trebui cine merge cu această nouă magistrală să schimbe metroul aici la 1 mai, nici măcar la Gara de Nord, pentru că viziunea noastră este să realizăm o axă sud-nord.

Adică de la Piața Progresu, unde va fi capătul rețelei M4. Va fi o ramă de metrou care va trece prin toate aceste zone, prin Gara de Nord și se va opri la Aeroportul Otopeni direct”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

În iunie 2021, experți ai Băncii Europene de Investiții au prezentat Ministerului Transporturilor o analiză din care reieșea că magistrala de metrou M6 nu este rentabilă ca investiție din punct de vedere economic.

Ionel Scrioșteanu: ”DN1 este cea mai aglomerată arteră de drum național din România”

În schimb, Ionel Scrioșteanu a reacționat, spunând că ”datele pe care au făcut acea analiză erau ori eronate, ori nu au avut toate datele la dispoziție

”DN1 este cea mai aglomerată arteră de drum național din România. Aeroportul Otopeni depășește anul acesta 15 milioane de călători și tendința este de creștere. Întotdeauna, nordul orașelor sunt zonele cele mai dezvoltate.

Nu cred că această magistrală de metrou care va face legătura cu celelalte, trecând până la gara Jilava care va asigura intermodalitate la centura Capitalei, pe zona de nord, viitorul tren metropolitan care va aduce un flux suplimentar de călători.

Faptul că această zonă este cea mai aglomerată din țară, cred că prin intermodalitate, prin park and ride-uri putem să avem încărcare foarte bună pe această magistrală de metrou”, a mai afirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, despre metroul spre Aeroportul Otopeni: ”Nu avem cum să nu marcăm acest moment”

”Săptămâna viitoare se va da ordinul de începere la magistrala de metrou M6, legătura cu aeroportul. Nu avem cum să nu marcăm acest moment, mai ales că în 2021 au fost niște momente nu simple pentru acest proiect, pentru că în acea perioadă s-a considerat necesar să se renunțe.

Efectiv, s-a abandonat acest proiect atât la sfârșitul anului 2021. Am avut discuții cu ambasadorul Japoniei, pentru că știți că avem finanțare și din partea japoneză.

Mi-am cerut scuze față de trecut și de cei care au considerat necesar să nu e un proiect important pentru București această legătură și au fost de acord să reia finanțare”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, în cadrul unei conferințe de presă.

Cât costă lucrările la magistrala de metrou spre Aeroportul Otopeni

Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.

Valoarea totală a contractului de finanţare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanţării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, precizează Metrorex.

Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura între acesta şi Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou - Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se va dezvolta pe direcţia N-NV a Capitalei şi va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE