La doar câteva zile de la momentul lansării pe piața din SUA, casca Apple Vision Pro a fost testată de zeci de persoane pentru a descoperi noua tehnologie prin care realitatea virtuală este integrată alături de imaginile pe care le care utilizatorii le văd în viața reală. Youtuberul Casey Neistat susține că noua cască lansată de Apple reprezintă ”interfața viitorului” deoarece i-a permis, ca din aglomerația pieței Times Square din New York, să își creeze propriul mediu virtual în care să vizualizeze clipuri sau să trimită mesaje cu ajutorul unei tastaturi, pe care numai el o putea vedea cu ajutorul ochelarilor.
Chiar dacă prima generație a acestui gadget prezintă imperfecțiuni, Marques Brownlee este de părere că Apple Vision Pro ar putea revoluționa piața IT, așa cum s-a întâmplat cu primul model de iPhone sau de Mac.
Casey Neistat, un vlogger american specializat în tehnologie, a testat Apple Vision Pro chiar și în metroul din New York, spre surprinderea oamenilor care l-au văzut purtând gadgetul care se aseamănă cu o pereche de ochelari de schi.
”Am deschis Apple Tv. Mi-a apărut aplicația și atunci când am început să mă mișc fereastra a dispărut. Nu poți avea deschise ferestre dacă lucrurile în jurul tău se mișcă. Îmi imaginez că în avion funcționează.
Ideea este că poți avea tot universul meu digital în lumea reală. Pare că este ceva mai mare decât AR (realitate augmentată) sau VR (realitate virtuală). Există Oculus, dar îți dă impresia c-ar fi o jucărie. În schimb, asta (Apple Vision Pro) pare a fi o mică incursiune în viitor”, a spus Casey Neistat.
Vloogerul s-a uitat la o animație grafică despre dinozauri, în timp ce se afla într-un local de unde și-a cumpărat gogoși.
”După mai multe ore în care m-am plimbat pe străzile din New York, nu într-un mediu controlat, creierul meu a avut un soi de declic și pur și simplu nu și-a mai dat seama că mă uitam prin camere și ecrane și a perceput ceea ce am văzut drept realitate. Atunci am avut un moment profund.
Stăteam în Times Square pe o bancă, cu oameni necunoscuți în jurul meu. În realitate, toată lumea se mișca în jurul meu, dar eu aveam un ecran uriaș pe care mă uitam la un clip cu Mr Beast. Aveam și o tastatura cu care puteam interacționa și ecranul cu iMessages, Apple Tv și toate aplicațiile mele. Toate pluteau în Times Square, în inima New York-ului.
Nu este viitorul AR sau VR. Este interfața viitorului”, a spus Casey Neistat
Vloggerul Marques Brownlee, despre Apple Vision Pro: Există un viitor despre ce va întâmpla în următorii 10 ani
De asemenea, vloggerul Marques Brownlee a evidențiat că prima generație Apple Vision Pro reprezeintă, în opinia sa, o proiecție a dezvoltării industriei de realitate mixtă în următorii zece ani.
”Când îți cumperi un produs din prima generație, automat presupui că există obiective pentru viitorul acestuia. De asemenea, există un viitor despre ce va întâmpla în următorii 10 ani. Am văzut ce s-a întâmplat cu iPhone, cu Mac, iPad și tot felul de alte produse”, a declarat Marques Brownlee, pe vlogul său despre Apple Vision Pro.
Apple Vision Pro are display micro OLED și sistem de eye tracking
Brownlee a precizat că s-a numărat printre cele 20 de persoane, care nu sunt angajate ale companiei Apple și care au putut testa noua cască cu realitate mixtă în ultimele două săptămâni.-
”Am folosit numeroase căști VR. Apple Vision Pro dispune de cel mai bun display micro OLED. Dimensiunea unui pixel pe acest display este de 7,5 microni, ceea ce înseamnă că încap 64 în dimensiunea unui singur pixel de pe ecranul unui iPhone.
În cazul acestor ecrane, sunt atât de mulți pixeli și pentru că sunt atât de mulți pixeli, computerul nu poate uniformiza (randa) totul la rezoluție mare și la 90 Hz.
În schimb, face ceva deștept. Combină sistemul rapid de urmărire oculară (eye tracking) cu ceea ce se numește redare foveată. Adică randează la rezoluție înaltă doar conținutul la care te uiți. Restul nu e la fel de bine conturat”, a spus vloggerul.
”Întreaga procesare se concentrează pe urmărirea ochilor pe cât de rapid posibil, pentru ca să nu existe întârzieri între momentul în care te uiți la ceva și până conturează”, a adăugat el.
Apple Vision Pro, păreri contra privind câmpul vizual
”Prima oară când folosești această cască, nu conștientizezi lipsurile atât de mult, pentru că ești distras de distracție și noutate, faptul că ochii tăi controlează dispozitivul.
Unii oameni spun că Apple Vision Pro arată ca niște ochelari de schi din exterior? Din interior senzația pare a fi tot de ochelari de schi, pentru că imaginile din partea centrală sunt extrem de detaliate, însă marginile căștii depășesc câmpul tău vizual, așa că există un fel de efect de con. Ai cumva impresia că te uiți printr-un tunel uriaș”, a mărturisit Marques Brownlee.
Vloggerul a mai evidențiat că noua cască Vision Pro integrează aplicații din ecosistemul Apple, precum iMessage, Facetime, dar și Mac Virtual Display
”Te poți conecta la MAC și să accezi un nou display virtual. Nu este vorba despre o oglindire (mirroring) a conținutului afișat pe computer. Apoi poți deschide aplicații disponibile în Vision Pro în jurul ecranului din Mac”, a mai spus vloggerul.
Apple Vision Pro are aproape 650 de grame și ar putea deveni obositoare după o folosire de 45 de minute
Marques Brownlee a mai spus că Apple Vision Pro cântărește aproape 650 de grame, spre deosebire de gadgetul concurent Meta Quest 3 care are 515 grame.
Noul dispozitiv este realizat din materiale ca fibra de carbon și magneziu. Cu toate acestea, inconvenientul pare a fi cureaua care ar pune presiune în zona feței.
”Problema este cureaua - Solo nit strap. Apple a vrut să se diferențieze de competiție prin acest lucru. Mai toate căștile VR par proaste și toate prinderile arată banal. În cazul Apple, cureaua este mult mai bine realizată, este ușor de reglat .
Dar atunci când pui casca, se strânge pe față și toată greutate te apasă. Sunt zone care te presează, deasupra ochilor și a obrajilor. Pe măsură ce strângi sistemul de prindere, casca devine inconfortabilă. Devine dificil să o utilizezi mai mult de 30-45 de minute. După 45 de minute, trebuie să o dau jos. (...) De aceea, Apple a inclus în kit o a doua bandă”, a mai precizat vloggerul.
Apple Vision Pro, care are un preț de pornire de aproape 3.500 de dolari, dispune de 600 de aplicații, însă deocamdată nu este livrată cu Youtube, Netflix, Spotify, sau Tiktok.
Experții spun, însă, că Apple ar putea revoluționa industria tehnologiei datorită căștii cu realitate mixtă.