Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Povestea profesorului din Călărași care a picat BAC-ul de șase ori: „A fost vina mea, a părinților și a mediului școlar”

Ionuț David Pirneci, profesor de Istorie şi Educaţie Socială la Şcoala Gimnazială nr. 1 din comuna Sohatu, Călăraşi, este profesor MERITO 2022. El a dat Bacalaureatul de șase ori. A explicat motivele la Euronews România, precizând că a fost inclusiv vina lui, însă în clipa de față este un dascăl dedicat și lucrează cu pasiune în învățământ.

Ionuț David Pirneci, profesor de Istorie şi Educaţie Socială: „A fost, în primul rând, vina mea, apoi a părinților, că m-au adus într-un liceu unde eu nu-mi doream să fiu. Ei doreau să facă din mine matematician-informatician și uitați ce am ajuns. Și bineînțeles și faptul că, având o medie mai mică la Capacitate, cum am dat eu, m-am dus într-un liceu nu foarte bine cotat din România, unde n-am avut dezvoltarea necesară să iau Bacalaureatul din prima. Așadar, cei trei mari actori care au fost de vină: în primul rând eu, părinții și apoi mediul școlar.

Am avut unele probleme cu materiile abstracte, matematica și fizica, eu urmând un profil tehnic, asta mi-a creat mari traume, pot să recunosc acest lucru. Și eu nu voiam să iau Bacalaureatul, însă mi-am dat seama că trebuie să-l iau pentru a deveni profesor, să-mi urmez pasiunea”.

Profesorul de istorie din Călărași a vorbit și despre rezultatele Evaluării Naționale 2024. Județul de unde provine el, dar și județele Vaslui și Caraș-Severin au cele mai puține medii peste 5.

Ionuț David Pirneci, profesor de Istorie şi Educaţie Socială: „(Evaluarea Națională n.r.) A fost cu mari emoții, eu sunt și diriginte la clasa a VIII-a. Rezultatele au fost exact ca un pahar pe jumătate plin cu apă: depinde de noi ce privim, partea plină sau partea goală. A fost un moment important pentru elevii mei și destul de bun, pentru că cei mai mulți se vor îndrepta către licee profesionale sau licee de tip real sau uman.

(Rezultatul de la Evaluarea Națională n.r.) spune că trebuie să ne schimbăm noi. În primul rând, eu trebuie să mă schimb. Chiar asta era și întrebarea mea: cum voi preda de la anul în așa fel încât să includ câteva subiecte de la Evaluarea Națională la română sau câteva chiar la matematică în așa fel încât să-l ajut pe elev să dezvolte mai multe competențe, să iau anumite probleme, includ conținutul de istorie și, bineînțeles, anumite părți din matematică”, a precizat acesta la Euronews România.

Care ar fi propunerile pe care i le-ați face Ministerului Educației?

Ionuț David Pirneci, profesor de Istorie şi Educaţie Socială: „Mă refer mai întâi la mine. Eu, ca profesor, ar trebui să lucrez diferențiat, să utilizez transdisciplinaritatea. Și pe mine m-ar ajuta pe viitor dacă ar exista o comasare a disciplinelor, spre exemplu, științe sociale, care să înglobeze istorie, geografie și educație socială. Mă refer pentru ciclul gimnazial. Evaluarea, să fie și orală, nu doar scrisă, și poate fi utilizată chiar această comasare, spre exemplu, un examen oral la științe uman. Și ce n-am înțeles eu, în calitate de elev, integrarea disciplinei în viața de zi cu zi. M-ar ajuta să-mi explice cineva cum poți să utilizez eu un polinom în viața de zi cu zi? Un exemplu clar care să mă ajute să înțeleg matematica și așa să evoluez”.

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: „Cea mai des întâlnită întrebare de la elevii mei este aceasta: La ce-mi folosește matematica? Matematica nu e un scop în sine. Elevilor le răspund: Îți folosește ca să fii mai deștept. Ăsta e răspunsul standard, pentru că noi nu învățăm matematică să folosim vreodată polinoame în viață (...). Pentru că la vârsta copiilor mei, a elevilor mei - eu-s profesor de gimnaziu - de fapt, matematica nu face altceva decât să antreneze conexiunile noastre, să facă conexiunile din creierul nostru, să facă legături logice între lucruri”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE