Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Podul Giurgiu-Ruse. Testele pentru restricțiile de trafic încep luni, a anunțat prefectul din Ruse pentru Euronews

Testele pentru restricțiile de trafic de pe podul Giurgiu-Ruse încep luni, a anunțat prefectul din Ruse, Bulgaria, pentru Euronews România. O porțiune lungă de 200 de metri de pe o bandă va fi închisă de probă și se va circula alternativ, astfel încât autoritățile de peste Dunăre să găsească cea mai bună variantă de timp pentru semafoarele care urmează să fie instalate pe perioada lucrărilor. Autoritățile locale spun și că amânarea acestora până după sezonul estival nu este o opțiune, pentru că nu ar face decât să mute problema în vara anului 2026, iar în vreme ce rutele alternative înseamnă ore în plus pe drum pentru români, bulgarii spun că cea mai bună soluție este reintroducerea trecerilor cu bacul, pentru care spun că sunt pregătiți deja de multă vreme.

Podul Prieteniei devine „Podul Așteptării”. Trecerea peste Dunăre se închide parțial începând din 9 iulie

Șoferiță: Deciziile autorităților, nu ne surprinde nimic...

Șofer: Să-l dea jos... În momentul în care e plin sezon turistic, românii - și nu numai - merg la ei la plajă și-acum te trezești tu să-l repari, să-l închizi? Gândiți-vă când se va circula pe o bandă unde se va întinde coada.

Șofer: O să traversăm mai greu atunci, cu siguranță. Sau mergem pe la Vama Veche și gata.

Lucrările la Podul Prieteniei ar trebui să înceapă la jumătatea acestei luni și vor dura doi ani. Guvernul de la Sofia plătește pentru ele 22 de milioane de euro. La începutul săptămânii viitoare, bulgarii au programat deja teste pentru a vedea cum se va circula cu restricțiile de trafic. Prefectul din Ruse a explicat pentru Euronews România cum se vor desfășura testele.

Dragomir Draganov, prefectul din Ruse, Bulgaria: „Luni vom închide doar 200 de metri pe o bandă a podului și vom testa cum funcționează semafoarele. Vom vedea dacă trebuie să facem noi ajustări. Vom alege cea mai bună variantă. Până acum avem un interval de 180 de secunde între semnalul verde și cel roșu, iar ideea este să se depășească toată porțiunea de 200 de metri în 45 de secunde. Credem că vom reuși”.

Andre Rotaru, jurnalist Euronews: „Pentru a încerca să mențină cozile de mașini pe cât de mici posibile, bulgarii au decis să lucreze pe câte o bandă pe sens, pe porțiuni lungi de 200 de metri. Cu toate acestea, spun că în tot acest timp, cea mai bună soluție rămâne în continuare să trecem Dunărea cu bacul și, mai mult decât atât, spun că au toată infrastructura deja pregătită. Problema ar fi, de fapt, de partea României, care a semnat acum mai bine de 26 de luni acordul pentru a repune în funcțiune cursele cu feribotul, lucru care nu s-a întâmplat nici până acum și care s-ar putea întâmpla, spun bulgarii, abia în septembrie”.

În ședința de guvern de săptămâna trecută, pe masa membrilor Executivului de la Palatul Victoria a ajuns și normativul care ar trebui să permită reluarea curselor cu bacul. Totuși, bulgarii cred că primul feribot ar putea traversa Dunărea abia în septembrie, practic la finalul sezonului estival, atunci când valorile de trafic scad oricum.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Important e să ai și cu cine discuta. Colegii mei au încercat să aibă această discuție cu omologii din Bulgaria, din păcate n-au acceptat decalarea lucrărilor și n-au acceptat altceva. Asta este situația!”.

Oficialii Bulgari spun că o amânare nu ar fi făcut decât să mute problema în vara lui 2026.

Dragomir Draganov, prefectul din Ruse, Bulgaria: „Reconstrucția podului peste Dunăre este foarte importantă, pentru ca starea podului pe partea bulgară este foarte proastă. La acest moment, nu sunt probleme semnificative de siguranță, dar panourile de beton, care formează structura peste care trece traficul, sunt într-o stare proastă, sunt corodate. Suntem foarte atenți la siguranța oamenilor care traversează podul. Este foarte important pentru noi, putem spune că este o prioritate pentru noi. Dacă începem reconstrucția în septembrie, înseamnă că unul dintre principalele elemente ale reconstrucției se va întâmpla în toamnă sau iarnă, iar acest lucru este riscant. Nu vom putea să-l facem. Ar însemna că aproape tot anul 2026 va fi ocupat cu această reconstrucție și nu este bine”.

Rutele ocolitoare înseamnă ore în plus pe drum

Rutele ocolitoare sugerate de autorități înseamnă ore în plus petrecute pe drum. Spre exemplu, punctul de trecere a frontierei de la Calafat nu este chiar o alternativă foarte bună pentru șoferi. De cele mai multe ori se formează cozi de mașini la graniță, indiferent de sezon.

Carmen Dumitrescu, jurnalistă Euronews: „Cel mai lung timp de așteptare pentru a trece granița României spre Bulgaria pe podul de la Calafat îl au șoferii de tiruri. Aceștia așteaptă în cozi de câțiva kilometri. Devierea traficului pe Podul Giurgiu-Ruse va amplifica însă aglomerația din aceasta zonă”.

Șofer de tir: O să fie nevoie de o săptămână ca să trecem granița. O să fie catastrofă dacă deviază circulația.

Șofer de tir: Dezastru mare! Nu intrăm în Schengen, dar parcă ne faultăm noi singuri.

Șoferii ar pierde timp nu doar pe drum, ci și la coadă. Atât de mult încât tot mai bine ar trece pe la Giurgiu.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE