Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

UPDATE. Ce spun, de fapt, autoritățile bulgare despre restricțiile de pe Podul Prieteniei

Partea bulgară a Podului Ruse-Giurgiu intră în reabilitare de săptămâna viitoare. Este decizia luată recent de autoritățile de la Sofia. Oficialii de la noi spun că au încercat să-i convingă pe bulgari să amâne lucrările, însă nu au reușit acest lucru. Rutele ocolitoare propuse înseamnă drumuri considerabil mai lungi pentru șoferii care vor să-și petreacă vacanța pe litoralul bulgăresc. O opțiune propusă este ca trecerile cu bacul să fie reluate în Giurgiu.

Restricții de circulație pe Podul Prieteniei

Doar o porțiune lungă de 400 de metri, de pe o singură bandă a Podului Prieteniei, ar urma să fie închisă vreme de cinci luni, a explicat în detaliu pentru Euronews România purtătorul de cuvânt al administrației regionale Ruse. Se va lucra apoi la celelalte porțiuni ale podului, pentru o perioadă totală a lucrărilor de doi ani. În acest timp, traficul se va desfășura alternativ, la intervale variabile.

Georgi Georgiev, purtătorul de cuvânt al administrației regionale Ruse: „Podul nu se va închide complet. Vom lucra pe diferite benzi, mai întâi pe o porțiune de 400 de metri de la începutul podului. Doar (o porțiune de n.r.) 400 de metri, pe o singură bandă a podului, se va închide timp de cinci luni. Se va circula pe cealaltă bandă, nu va fi o problemă, vor exista semafoare care vor gestiona traficul. Este foarte important să știm că aceste semafoare se pot gestiona manual, de către noi. Nu vor funcționa la intervale fixe”.

Confuzia privind închiderea totală a podului prieteniei a apărut după declarația șefului CNAIR.  Umăr la umăr cu ministrul Transporturilor, șeful CNAIR anunța că podul se va închide pe o perioadă de două luni.

Reporter: Bulgarii vor închide complet ambele benzi sau doar una?

Cristian Pistol, șeful CNAIR: „Va fi închis complet! Nu se va mai folosi. Partea bulgară a anunțat că va fi închiderea undeva la două luni de zile, dar vom vedea în mod efectiv cât vor dura aceste lucrări”.

A revenit asupra declarației o oră mai târziu: cel puțin într-o primă etapă, podul ar urma să se închidă doar parțial, iar circulația să se desfășoare pe o singură bandă.

Cristian Pistol, șeful CNAIR: „Pot să vă spun că aceștia au luat decizia închiderii circulației pe o bandă, cu temporizare la trei minute, semaforizată, pentru prima fază a decopertărilor, urmând ca ulterior să vadă dacă este nevoie ca podul să fie închis total circulației rutiere. La prima estimare, (n.r. lucrarea) durează undeva la doi ani de zile”.

„Noi am avut mai multe discuții cu partenerii bulgari. Dânșii consideră necesar să înceapă restricțiile, închiderea - practic - totală a zonei administrate de ei începând cu 9 iulie dacă nu mă înșel. Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare”, a mai precizat acesta.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Important e să ai și cu cine discuta. Colegii mei au încercat să aibă această discuție cu omologii din Bulgaria, din păcate n-au acceptat decalarea lucrărilor și n-au acceptat altceva. Asta este situația!”.

Rutele ocolitoare recomandate de oficiali înseamnă timp pierdut pentru șoferi: fie trec cu bacul prin Călărași, fie merg până la Calafat și trec podul. Cei care vor să-și petreacă vacanța pe litoralul bulgăresc pot opta și pentru vămile din județul Constanța: Vama Veche, Ostrov, Negru Vodă, Lipnița sau Dobromir. Conform poliției de frontieră, prin aceste puncte pot trece doar autoturismele cu o greutate mai mică de 3,5 tone și doar în intervalul 8 dimineața - 8 seara. O altă opțiune este reluarea liniei de feribot dintre Giurgiu și Ruse. Însă și aici există semne de întrebare.

Georgi Georgiev, purtătorul de cuvânt al administrației regionale Ruse: „De partea Bulgariei, suntem gata. Dar nu știm cât de repede va fi gata partea română. Până în momentul ăsta, nu putem spune când va putea circula feribotul”.

Alin Burcea, președintele ANAT: „Dacă se circulă numai pe o bandă și se temporizează din trei în trei minute, vor fi din nou cozi lungi de kilometri și kilometri, cum erau în perioada pandemiei. Ce nu s-a făcut 30 de ani la acest pod, cred că poate să mai aștepte o perioadă de două-trei luni. Nu trebuie în niciun fel să se întâmple în iulie, august, septembrie când traficul la această vamă este enorm”.

Conform unei adrese trimise de prefectul regiunii Ruse, Dragomir Draganov, autorizația de construcție ar fi fost deja publicată în Monitorul Oficial al Bulgariei și va intra în vigoare pe 5 iulie. În perioada 9-11 iulie ar urma să înceapă demersurile de reorganizare a traficului pe pod. În document, reprezentanții instituției de la noi au rolul de invitați la ceremonia de deschidere oficială a șantierului.

Nu sunt singurele restricții de circulație puse în calea șoferilor care vin sau pleacă din vacanță. Lucrările la autostrada Sibiu-Pitești pun în pericol traficul de pe Drumul Național 7 - Valea Oltului. Oficialii au luat decizia de a interzice circulația pe perioada zilei timp de o lună, între 8 iulie și 9 august.

Știrea inițială:

Este confuzie în cazul lucrărilor de reabilitare de pe Podul Prieteniei, care face legătura dintre România și Bulgaria.

În urmă cu puțin timp, șeful CNAIR a anunțat că podul ar urma să fie închis complet pentru următoarele două luni, după o decizie a părții bulgare. A revenit, însă, asupra declarației și a spus că doar o bandă ar urma să se închidă, iar abia apoi partea bulgară ar urma să decidă dacă este necesară închiderea totală.

Este vorba de lucrări de reabilitare necesare de către partea bulgară. Acestea ar trebui să se desfășoare pe data de 9 iulie, iar în același timp partea română va efectua lucrări de mentenanță a zonei carosabile.

”În ceea ce privește închiderea podului de la Giurgiu, autoritățile române și bulgare au luat decizia închiderii circulației, pe o bandă cu o temporizare la trei minute.

Pentru prima fază a decopertărilor urmând ca ulterior să vadă dacă este nevoie ca podul să fie închis total circulației. Sperăm să nu ajungem la o astfel de situație. Lucrarea durează la o primă evaluare undeva la doi ani de zile”, a declarat Cristian Pistol, șeful CNAIR.

Ce rute alternative sunt pentru a evita Podul Prieteniei

Iată câteva rute alternative pentru a evita trecerea pe Podul Prieteniei:

Vama Calafat - Vidin:

  • Poți folosi Podul Noua Europă (Calafat-Vidin), care leagă orașul Calafat din România de Vidin din Bulgaria. Acest pod este situat la vest de Giurgiu și oferă o alternativă bună, mai ales dacă destinația ta este în partea de vest a Bulgariei.

Vama Turnu Măgurele - Nikopol:

  • Punctul de trecere se poate realiza doar cu un ferry-boat pentru traversarea Dunării. Deși poate dura ceva mai mult decât folosirea unui pod, este o opțiune care e mai puțin aglomerată.

Vama Bechet - Oreahovo:

  • Trecerea se realizează cu un ferry-boat pe Dunăre.

Vama Călărași - Silistra:

  • Poți traversa Dunărea cu un ferry-boat de la Călărași la Silistra. Aceasta este o opțiune bună dacă destinația ta este în estul sau sud-estul Bulgariei.

Vama Negru Vodă - Kardam:

  • Aceasta este o trecere de frontieră terestră, situată în partea de sud-est a României. Este utilă dacă te deplasezi în direcția Varna sau alte orașe din nord-estul Bulgariei.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE