Climate Change Summit, cel mai mare eveniment din Europa de Sud-Est și Centrală pe tema schimbărilor climatice, a avut loc între 15 și 17 octombrie, în București, dar și în țară, unde au fost organizate mai multe evenimente conexe.
În contextul acestui eveniment, a fost lansat proiectul editorial „BLUE. O Românie mai albastră”, sprijinit de BRD Groupe Société Générale.
În ultimele două săptămâni, ați putut afla poveștile a cinci proiecte antreprenoriale de succes care folosesc drept capital natural apa.
TECHIR și povestea Oanei Stan
Plecată la drum din postura de studentă ambițioasă și visătoare, Oana a adus pe piață proiectul ei de suflet. Brandul TECHIR, structurat pe produse care folosesc resursele naturale oferite de lacul Techirghiol, are misiunea clară de a ajuta localitatea întinsă la doi pași de Marea Neagră să își recâștige imaginea de oraș SPA. Și să primească recunoaștere internațională.
New Lake Lazuri 5, un business care depinde de o resursă epuizabilă
Povestea New Lake Lazuri 5 și a antreprenorului Bogdan Caba a început în 2017 prin achiziționarea unor lacuri în județul Dâmbovița și amenajarea lor. Astăzi, așa cum spune chiar proprietarul, putem vorbi de un mic paradis în mijlocul naturii, unde oamenii vin să pescuiască și să se relaxeze.
Recycllux – fără plastic în mări și oceane
Un proiect românesc încearcă să pună ordine în lanțul colectării plasticului din mări și oceane. Recycllux utilizează tehnologii inovatoare pentru a dezvolta un sistem de reciclare eficient. Conf. Univ. Dr. Alexandra Cernian, cofondatoare Recycllux, a ales să intre în zona de antreprenoriat și să se ocupe de transpunerea unor idei de cercetare în mediul real.
Pescăria lui Matei
„Pescăria lui Matei“ e un alt soi de poveste pescărească, (re)scrisă pe parcursul a trei generații. Cu rădăcini într-un trecut plin de farmec, dar puternic ancorată în prezentul care-i solicită spiritul de antreprenor. Matei Datcu conduce propriul restaurant, „Pescăria lui Matei“, strecurat într-un colț pitoresc, printre stânci, la malul mării, lângă portul Agigea.
Perla Harghitei și Apemin Tușnad
Grupul de companii Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad este unul dintre cei mai mari producători de apă minerală naturală din România.
Cu o experiență de 30 de ani în industria bunurilor de larg consum, Mihai Neagu este de un an și jumătate CEO Perla Harghitei și Apemin Tușnad.
Blue. O Românie mai albastră
„BLUE. O Românie mai albastră” este un proiect editorial BRD Groupe Société Générale, în contextul Climate Change Summit.
BRD are o implicare foarte variată în proiecte de sustenabilitate, atât prin reducerea propriei amprente de carbon din operațiunile băncii, cât și din operațiunile auxiliare, dar mai ales prin finanțarea unor proiecte care contribuie la încetinirea efectelor negative asupra planetei și proiecte de conservare a unor arii naturale deosebite sau cu o componentă de biodiversitate importantă. Compania face acest lucru, totodată, prin creșterea conștientizării asupra acestor efecte prin evenimente precum Climate Change Summit, al cărui partener fondator este.
Până la jumătatea anului 2024, BRD acordase peste 1 miliard de EUR în finanțări sustenabile, target care a fost îndeplinit cu 18 luni în avans față de calendarul inițial.
Unul dintre subiectele importante din zona de finanțări verzi din ultimii ani este „blue finance”, care are în vedere susținerea ecosistemelor acvatice prin finanțarea proiectelor antreprenoriale care folosesc drept capital natural apa. Mai exact proiecte care investesc în ape curate, protejarea ecosistemelor marine, consolidarea sistemului hidrologic, dar și într-o economie sustenabilă a apei, în general.