Un profesor de fizică din Kenya a găsit o soluție inovatoare pentru a-și repara motocicleta electrică folosind componente de calculator uzate. Pasionat de tehnologie, Paul Waweru a reciclat bateriile de laptop pe care alții le-au aruncat pentru a găsi o variantă ieftină de transport.
„Nimeni nu vindea motociclete electrice în Kenya, așa că a trebuit să-mi import una. Apoi, după câteva luni, bateriile nu mai funcționau din cauza tehnologiei. Rămăsesem din nou în pană și nu mai puteam ajunge la serviciu.
Cu ajutorul inovației mele, am reușit să găsesc baterii la preț redus și așa am ajuns la bateriile pentru laptopuri”, a explicat Paul Waweru, potrivit Euronews.com.
Cum funcționează motocicletele propulsate cu baterii de laptop
Profesorul de fizică din Nairobi a povestit că a cumpărat baterii de laptop folosite cu 50 de șilingi kenieni bucata, adică echivalentul a 37 de eurocenți.
În atelierul său, Paul Waweru a identificat celulele funcționale dintre cele defecte și a reușit să creeze o baterie pe care să o refolosească.
De asemenea, bărbatul colecționează de la fier vechi motociclete vechi din care demontează motoarele pentru ca apoi să le înlocuiască cu o baterie și un motor care să pună în mișcare vehiculul.
Inventatorul amator a mai spus că bateriile se pot alimenta în aproape 45 de minute cu ajutorul unui încărcător rapid. Cu o singură încărcare, motocicleta electrică poate parcurge aproape 100 de kilometri.
Waweru susține că invenția sa pe care a botezat-o motocicleta „Ecomobilus” este mult mai ieftină și mai ușor de întreținut decât motocicletele obișnuite.
„Încărcarea prin comparație cu alimentarea cu combustibil este mult mai accesibilă. O încărcare completă plătim mai puțin de trei dolari (2,76 euro), iar cei care merg cu motocicleta în regim de taxi ajung să plătească zilnic peste șapte dolari (6,44 euro) pentru a circula”, a mai menționat profesorul de fizică.
De asemenea, Waweru a înființat o firmă pentru a vinde aceste motociclete electrice, puse în mișcare cu ajutorul bateriilor provenite de la laptopuri. Vehiculele sunt folosite cu precădere de către persoanele care oferă servicii de curierat.
„Cealaltă motocicletă era mai costisitoare din cauza combustibilului, dar cu cea electrică este eficient. Nu mai folosesc benzină. Plătesc doar 200 de șilingi kenieni (1,48 euro) pe electricitate și pot circula o zi întreagă”, a spus John Mwangi, un bărbat care folosește o motocicletă electrică de aproape șase luni.
Domeniul transporturilor generează un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel global. Potrivit studiilor, 50% dintre acești factori de poluare provin de la autovehicule și de la camioane.
Din acest motiv, mașinile electrice pot contribui la diminuarea poluării produse de mașinile ce folosesc motoare cu combustibil fosil.