Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Mobilitatea electrică, printre atracțiile de la Salonul Auto București. Producătorii asiatici, tot mai prezenți pe piață

O nouă ediție a Salonului Auto București s-a încheiat astăzi. Timp de șase zile, pasionații au putut admira numeroase modele lansate recent pe piață, inclusiv zece vehicule expuse în premieră la nivel național. Nu au lipsit modelele electrice și cele hibrid, acestea din urmă fiind tot mai căutate în ultima perioadă. Pe lângă producătorii cunoscuți, la eveniment au fost prezente și mai multe companii asiatice care vor să devină tot mai relevante pentru piața auto europeană. Zilele trecute însă, Uniunea Europeană a decis să impună taxe vamale suplimentare pentru mașinile electrice fabricate în China.

Mobilitatea electrică a avut la această ediție o prezență accentuată, în contextul în care segmentul electric devine unul tot mai important în industria auto, la nivel global. Numeroase companii expozante au prezentat vehicule electrice, alături de stații de încărcare și tehnologii de ultimă generație.

Albert Kiss, organizator: „Am plecat acum 7-8 ani cu 5-10% automobile electrice și hibrid expuse în cadrul evenimentului. Acum avem o proporție de 50-50. Publicul e în continuare interesat de electrificare.”

Mașini electrice cu preț accesibil și autonomie mare, printre cele mai căutate

Chiar dacă în primele nouă luni ale anului au fost înmatriculate cu 4% mai multe mașini noi decât în aceeași perioadă a anului trecut, segmentul mașinilor electrice a înregistrat o scădere cu 32 de procente. În condițiile în care ajutorul de la stat pentru achiziția unor astfel de modele a fost redus semnificativ, oamenii s-au îndreptat tot mai mult spre autoturismele hibrid.

Teodor Stancu, marketing manager al unei companii: „Ceea ce își doresc clienții și feedback-ul generat de ei în salonul auto a fost că își doresc vehicule electrice sigure, accesibile și pline de tehnologie. La ora actuală, vehiculele de pe piața electrică sunt unele cu un preț destul de ridicat. Subvențiile nu mai sunt ce au fost acum câțiva ani, dar cu toate acestea, clientul final își dorește să treacă pe electric. Își dorește o mașină verde, cu autonomie ridicată, stații pe lângă el, dar și la un preț accesibil.

Cu jucători noi pe piață, inclusiv numeroase companii din Asia, vizitatorii au avut de unde alege. Chiar dacă multe dintre brandurile prezente nu le spuneau mare lucru, oamenii au fost interesați să afle cât mai multe informații.

Totuși, Uniunea Europeană a decis recent să impună taxe vamale suplimentare, de până la 37%, la importul de mașini electrice din China.

Bărbat: „Partea care ar fi de întrebat este cu servisarea, dar am înțeles că este ok că se poate face servisarea în București. Asta e cel mai important - servisarea și, bineînțeles, dacă, Doamne ferește, piesele de schimb. Asta chiar mi-a plăcut, era cam ce mi-aș fi dorit.”

Bărbat: „Îmi place să combin mașina de familie cu cea utilitară pentru muncă și atunci e o alegere bună”.

Salonul Auto a atras pasionați de toate vârstele, iar vizitatorii s-au putut bucura de diverse activități interactive pregătite de organizatori.

Marius Copil, tenismen: „Sunt în vizită cu fiul meu, e pasionat de mașini și am zis să-l duc l-am adus la salonul auto să vadă și el mai multe mărci. Îi plac foarte mult, are o colecție acasă de peste 400 de mașini.”

De la eveniment nu au lipsit nici autospecialele pompierilor și poliției, vehicule aflate deja în dotarea structurilor din Ministerul de Interne.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE