Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Geoană „a ieșit dintr-un rol și intră în altul”. Analist: „Toți fac aceeași greșeală, vor să fie candidații tuturor românilor”

Mircea Geoană și-a anunțat, miercuri, candidatura independentă la alegerile prezidențiale 2024. Într-un clip video publicat online, independentul Geoană își „ridică mânecile” ca să construiască „o țară mai bună”. Nu una perfectă, precizează el. „Voi fi un președinte pentru toți românii”, mai spune Geoană.

Prima zi fără sigla NATO: Cum încearcă independentul Geoană să iasă în evidență în cursa pentru Cotroceni

Radu Delicote, analist politic: „Geoană se poziționează ca fiind independentul care încearcă să-și găsească o poziție separată față de ceilalți candidați care preferă, poate, o abordare mai clasică. Geoană tocmai pe această filieră va merge, a candidatului independent. Prin această abordare, inedită față de ceilalți candidați, repet, va încerca să creeze un soi de emoție. Pentru că în momentul de față ce vedem în toată această piață a candidaților la prezidențiale? Lipsa dezbaterii sau lipsa unei emoții pe care o știam cumva intrinsec comparând cu celelalte campanii. Sigur, emoția aceasta poate că va apărea în turul 2, dar până atunci, vedem un pic de campanie care seamănă în toate curțile partidelor și în toate poziționările candidaților. Cred că Mircea Geoană încearcă să creeze puțină emoție prin această poziționare - repet - oarecum separată”, a precizat analistul politic, în intervenția la Euronews.

Geoană, „singur, împotriva tuturor”

„Atunci când ai un aparat de partid clasic în spate, se presupune că ai mai multe resurse și automat poți să îți construiești mai multă publicitate clasică, or Mircea Geoană încearcă să arate că: Domn'le, eu sunt singur, împotriva tuturor, și mă aliez cumva cu tine, tu - poporul, tu - românul care vrei să mă susții. Repet, ideea de bază este doar de a crea emoție pentru - evident - a strânge numărul de semnături și dup-aia pentru a convinge electoratul să-l voteze, automat să intre în turul 2. Pentru că, astăzi, miza tuturor celor care candidează pentru prezidențiale este de a intra în turul 2. Cine reușește să intre în turul 2 va putea da tonul pentru campanie, inclusiv pentru parlamentare”, a mai adăugat Radu Delicote.

Geoană: „Eu nu sunt perfect. Dar știți ce putem face? Putem să muncim”

Cristian Andrei, consultant politic: (Clipul video n.r.) este un fel de: Uite, am fost pe scenă și acum cobor de pe o scenă, se prezintă ca și cum acum iese dintr-un rol și intră într-altul. Era într-un rol formal, acum intră într-o postură în care dorește să vorbească direct cu oamenii și, cumva, nefiltrat. Cred că nu doar domnului Geoană, dar tuturor candidaților din momentul ăsta - toți cei cinci sau șase care sunt relevanți - tutor le-aș spune că fac o greșeală și anume că toți în momentul de față folosesc o strategie de tur 2. Încearcă să vorbească cu toată lumea, încearcă să fie candidații tuturor românilor, în timp ce absolut toți în momentul de față pierd din vedere faptul că trebuie să își găsească o poziționare și o diferențiere prin care să intre în turul al doilea. Ai impresia acum că toate campaniile sunt trase la xerox, toate vorbesc despre același lucru, toate încearcă să atingă un fel de public general, nu e foarte clar care.

Într-un fel, este legitim în cazul lui Geoană să facă lucrul ăsta, pentru că el încearcă să fie independent și o și spune în acest videoclip, da, încerc să fiu și al peneliștilor, și al pesediștilor, și al useriștilor ș.a.m.d., încearcă să atingă toate categoriile de public, dar - repet - cred că este o greșeală din partea tuturor să încerce să facă acum acest pas, înainte de a-și găsi un public propriu, un public mai solid, o categorie pe care să se bazeze numeric vorbind, cu care să poată să intra în turul 2. Bun, poate domnul Ciolacu are PSD-ul în spate, poate domnul Ciucă are PNL în spate și ei cred că lucrul acesta se rezolvă prin baza de partid, dar nu este așa. Candidații au nevoie de o profilare mult mai puternică în primul tur. Din punctul acesta de vedere, mă așteptam la ceva mai mult de la domnul Geoană, să apese și pe un element de specific. Nu îl avem, deocamdată”, a precizat acesta, la Euronews România. „Este o grabă, de fapt, nu neapărat o greșeală. În 2008, când Geoană a pierdut la primărie în fața lui Traian Băsescu, a avut exact problema asta, că venea de la diplomație și încerca să fie primarul cu pantofi, primarul cu pantofi de costum, încerca să vină în costum la primărie și toată chestia asta l-a marcat toată campania, probabil că l-a marcat și ulterior, în anul electoral 2009, dar nu o rezolvi așa, nu o rezolvi imediat, încercând a doua zi să te declari pur și simplu - repet - candidatul tuturor, pentru că nu așa funcționează lucrurile. Ai nevoie de un pic de timp, ai nevoie să îți construiești o bază politică mai clară”, a mai adăugat Cristian Andrei.

Radu Delicote, analist politic: „Ca români - din moștenirea trecută, care nu e de fericită amintire - ne dorim ca președintele să rămână acel tătuc, acel conducător suprem care se pricepe la toate, care știe de toate și care e bun la toate. Ceea ce văd astăzi este fix acest lucru. Toți candidații, nu doar Geoană, încearcă să intre pe acest filon al președintelui care - cu ghilimelele de rigoare și cu metafora de rigoare - își va sufleca mânecile și se va apuca de treabă. Așteptăm de 35 de ani ca președintele să își suflece mânecile și să se apuce de treabă. E o metaforă frumoasă, poate să producă un soi de emoție într-o campanie în care vedem doar un meci de tenis între PSD și PNL, între Ciolacu și Ciucă”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE