Războiul din Ucraina forțează investițiile în infrastructura Portului Constanța. Un drum de 2 kilometri, primul construit în interiorul portului în ultimii 30 de ani, a fost deschis astăzi pentru a decongestiona o parte din aglomerația din port.
Trei milioane de euro, bani europeni, a costat artera rutieră însă șoferii de camioane care stau cu zilele la coadă pentru a-și descărca mărfurile spun că e nevoie de mult mai multe investiții în infrastructura ignorată decenii la rând.
Nu mai puțin de 9 luni a durat consturcția drumului din interiorul portului pe o lungime de 2,3 kilometri. Valul de mărfuri venite de la vecinii ucraineni într-un port cu o infrastructură neglijată zeci de ani a forțat autoritățile să grăbească lucrurile pentru a decongestiona traficul și cozile de camioane care se întind uneori până pe autostrada A4.
Autortățile recunosc că este nevoie însă de mult mai mult pentru ca Portul Constanța, devenit un punct strategic pe harta Europei, să poată face face față noilor provocări.
”Resistematizarea totală pe toate componentele de infrastructură, apă, canal, electric, rutier și dragaj care vor ajuta și vor spori capacitatea de operare, de tranzit și de rezolvare a tuturor problemelor.”, a declarat Mihai Teodorescu – directorul general al Portului Constanța.
Trei milioane de euro, bani europeni a costat construcția noului drum pe o suprafață de teren câștigată din mare, prin umplerea golurilor de apă cu pământ.
Zona este una extrem de important pentru Portul Constanța vorbim practice despre un nod între traficul fluvial și cel maritim. În spatele meu se află terminalul de barje din Portul Constanța, adică toate mărfurile care vin de pe Dunăre sunt descărcate chiar aici, în apropierea noului drum construit.
Pentru șoferii de camioane care așteapă însă cu zile să își descarce mărfurile în Port, vestea noului drum este ca o picătură într-un ocean. Cozile de tiruri care se întind de multe ori până pe autostrada A4 au devenit deja o obișnuință în ultima perioadă.
500 de milioane de euro anunță autoritățile că vor fi investiți în următoarea perioadă în Portul Constanța pentru reabilitarea, modernizarea și extinderea infrastructurii rutiere din port. Sunt prevăzute lurări de dragare în danale portuare pentru a permite acostarea navelor cu pescaj mare, dar și construirea unor cheiuri noi.