Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

București, capitala din UE fără autostradă de centură. În ce stadiu sunt lucrările la Autostrada A0

București este singura capitală din Uniunea Europeană care nu are o autostradă de centură. Însă ministerul Transporturilor speră ca până la sfârșitul anului să inaugureze primii 50 de kilometri, din cei 100 de kilometri.

Ministrul Grindeanu speră ca Lotul 2 din zona de Nord să fie gata cu un an mai devreme. Tot anul acesta ar putea să fie finalizate și giratoriile de la Olteniței și Berceni.

Șoseaua de Centură a Capitalei a fost mereu doar pe lista de promisiuni a guvernanților

Aglomerată și plină de gropi, Șoseaua de Centură a Capitalei a fost mereu doar pe lista de promisiuni a guvernanților. După zeci de ani de așteptare, a aflat că va primi mai multe pasaje supraterane, câteva tronsoane cu 4 benzi, dar și o soră mai mare: Autostrada de Centură A0.

Lucrările de modernizare promise au bătut, însă, de multe ori, pasul pe loc. Cel mai mare giratoriu suspendat de pe Centură, pasajul Olteniței, în zona Popești-Leordeni, va fi inaugurat după o întârziere de cinci luni.

Contractul de 169 de milioane de lei, semnat în 2019 include și lărgirea centurii la 4 benzi pe o distanță de aproape 1,6 kilometri.

Tot cu întârziere va fi inaugurat anul acesta și pasajul din zona Berceni.

Centura Bucureștiului are deja două pasaje date în folosință. Pasajul Mogoșoaia a fost deschis circulației în toamna anului 2021, iar Pasajul Domnești în noiembrie anul trecut. Pentru nodul rutier de la Cernica, șoferii mai au de așteptat. Contractul trebuie relicitat, după ce Compania de Drumuri a decis rezilierea înțelegerii cu fostul constructor.

În ce stadiu sunt lucrările

Unul dintre acestea, lotul 2 din segmentul de Nord al Autostrăzii, va fi dat circulației mai devreme cu un an, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Celelalte două loturi care ar trebui inaugurate anul acesta sunt pe segmentul de Sud al Autostrăzii A0. 11 kilometri din lotul 2, între Bragadiru și Jilava, vor fi dați în folosință în vară, iar restul tronsonului, până la Vidra, va fi inaugurat în toamnă.

Lotul 1, de la Vidra până la Autostrada Soarelui, are termen până la începutul toamnei, dar realitatea din teren împinge termenul până în decembrie. Al treilea lot din sud, între Bragadiru și Autostrada București - Pitești, ar trebui să fie gata anul viitor.

Situația trenează, însă, în Nord. Dacă lotul al doilea va fi gata mai devreme, pe celelalte trei tronsoane au fost numai probleme. Pentru lotul 1, Compania de Drumuri nu reușește încă să semneze contractul. Pe lotul 3 actele au fost semnate abia luna trecută, iar pe lotul 4 nu au început încă lucrările.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE