Electrificarea domeniului auto avansează în pași galopanți, iar tehnologia progresează foarte rapid. Între timp, gigantul Samsung a prezentat o baterie revoluționară, la Salonul SNE Battery Day 2024, de la Seul.
Bateria revoluționară care se încarcă în 9 minute pentru o autonomie de 965 de kilometri
Este vorba despre o baterie solidă, care poate asigura unei mașini o autonomie de peste 960 de kilometri și care se încarcă în doar 9 minute. În plus, durata sa de viață ar fi de 20 de ani. Practic, constructrul sud-coreean a rezolvat trei probleme dintr-o lovitură.
Rămâne însă o problemă legată de această baterie, și anume costurile mari. Astfel, acest tip de baterie SDI va fi, deocamdată, destinat doar mașinilor super premium, care oricum au prețuri mari. În plus, Samsung va introduce produse NCS cu conținut ridicat de nichel pentru segmentul premium.
Samsung a dezvăluit că linia sa pilot de producție a bateriilor solide SDI este acum pe deplin operațională, iar primele loturi de baterii au fost deja livrate producătorilor de vehicule electrice în vederea testării.
"Am construit o linie pilot anul trecut, pentru a produce în masă baterii în stare solidă, până în 2027. Am furnizat mostre clienților încă de la sfârșitul anului trecut, până la începutul acestui an și primim feedback pozitiv", se arată în comunicatul celor de la Samsung SDI.
Este așteptat ca aceste baterii solide SDI să fie mai mici, mai ușoare și mai sigure decât bateriile cu litiu-ion utilizate în prezent în majoritatea vehiculelor electrice. Noile baterii au un potențial semnificativ de a revoluționa industria vehiculelor electrice.
"Bateriile solide pot spori siguranța prin înlocuirea componentelor lichide cu cele solide. Când sunt utilizate în aceeași dimensiune ca și produsele existente acum, ele au o greutate redusă și ocupă mai puțin spațiu", a subliniat compania.
Datorită tehnologiei bateriei solide cu oxid, utilizate de Samsung, densitatea energetică a bateriei este de 500 Wh/kg, aproape dublu față de densitatea de 270 Wh/kg a bateriilor obișnuite de pe mașinile electrice.
Conform publicației Interestingengineering, Samsung nu dă detalii mai multe despre cele 9 minute necesare încărcării, însă este de așteptat ca acest timp de 9 minute să se refere la o încărcare de la 10% la 80%, nu la o încărcare de la 0 la 100%. Această practică este comună în industrie, pentru că vitezele de încărcare scad de obicei semnificativ dincolo de pragul de 80%, pentru a proteja sănătatea și longevitatea bateriei.
Pe lângă activitatea sa privind acumulatorii solizi, Samsung dezvoltă și baterii cu litiu fier fosfat (LFP) și fără cobalt, care sunt mai accesibile. Constructorul sud-coreean mai dezvoltă și o metodă de producție a electrozilor uscați, pentru a reduce costurile.
"Nu numai că vom egala prețul în segmentele populare și entry-level, ci și în ceea ce privește produsele de masă, care vor putea fi încărcate rapid, în 9 minute, până în 2026", a subliniat Samsung SDI.
Însă disponibilitatea limitată a infrastructurii de încărcare rămâne un obstacol semnificativ. În timp ce unii producători chinezi de baterii oferă deja viteze de încărcare de 5C sau 6C, echivalente cu stații de încărcare de 480 kW și chiar 600 kW, acestea sunt destul de puține la număr. Cu toate acestea, este notabilă aceistă abordare accesibilă tuturor producătorilor de baterii, aceea de a oferi bateriilor durate de viață mai lungi.
CATL și alți producători au anunțat deja acumulatori cu durate de viață de 20 de ani, denumite "baterii de milioane de mile".