Cu un mega-oraș futurist de 306 de miliarde de euro și ospitalitatea arabă, Arabia Saudită a devenit una dintre cele mai inovatoare destinații turistice din lume.
Liderii mondiali ai turismului s-au întâlnit luni la Riad pentru Summitul Global al Călătoriilor și Turismului Mondial, aruncând o privire asupra transformării planificate a țării într-o destinație turistică globală.
Julia Simpson, președinte și CEO al Consiliului Mondial pentru Călătorii și Turism (WTTC), a anunțat în cadrul evenimentului că membrii WTTC vor investi peste 10,5 miliarde de dolari (10,1 miliarde de euro) în Arabia Saudită în următorii cinci ani.
Summit-ul de patru zile, cel mai mare din istoria sa de 22 de ani, a lansat, de asemenea, un nou sondaj global pentru consumatori care arată că apetitul pentru călătoriile internaționale este acum cel mai ridicat de la începutul pandemiei de COVID.
Studiul, realizat de YouGov pentru WTTC, a constatat că 63% dintre participanți plănuiesc o călătorie în următoarele șase luni, iar un număr tot mai mare se gândește la Arabia Saudită ca destinație turistică.
„Recuperarea [post-pandemie] a Orientului Mijlociu este foarte impresionantă”, spune Maria Zarraluqui, vicepreședinte pentru dezvoltare globală al grupului hotelier Meliá Hotels International.
„Dacă te uiți la datele de la UNWTO (Organizația Națiunilor Unite pentru Turism) din țările G20, Arabia Saudită este țara cu cea mai rapidă creștere în ceea ce privește sosirile internaționale.”
Ce se întâmplă în industria turismului și călătoriilor
Summitul găzduiește 185 de țări, lideri din industrie care își împărtășesc gândurile despre viitorul sectorului și provocările care ar trebui abordate pentru a asigura o industrie a turismului și a călătoriilor mai sigură, mai rezistentă și mai durabilă.
Pentru María Zarraluqui, industria turismului este rezistentă în fața incertitudinii economice și a conflictelor.
„Este adevărat că auzim mesaje despre recesiune și despre ce se întâmplă în Europa, dar realitatea este că în prezent nu ne confruntăm cu o scădere a gradului de ocupare a camerelor”, spune ea.
„Suntem o companie de agrement și, în timpul liber, s-a dovedit a fi mai rezistentă la piață și la aglomerația pieței., potrivit Euronews.com.