Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Traficul aerian, dat peste cap în Europa. Zeci de zboruri au fost întârziate pe Aeroportul Otopeni

Vremea instabilă a dat peste cap traficul aerian! Pe aeroporturile din țară, pasagerii n-au putut decât să se uite la ceas și să numere minutele de întârziere strânse de zborurile la bordul cărora ar fi trebuit să fie.

Ieri după-amiază, pe tabela Aeroportului Otopeni, zeci de zboruri figurau cu întârziere. De altfel, doar în luna Iunie, peste 1550 de curse au avut întârzieri.

”Când ne-au urcat în autobuz și când era momentul să zburăm ne-au dat jos și ne-au pus să așteptăm. Dar am primit niște mesaje și email de la companie că sunt întârzieri.”, a zis Narcis, unul dintre pasageri.

Aeronava care l-a adus pe Narcis din București în Cluj a plecat de pe aeroportul Otopeni cu mai bine de 45 de minute întârziere. Practic, timpul său de călătorie s-a dublat. Probleme au avut și cursele externe. Paul a ajuns în Cluj din Zurich, tot cu întârziere.

”În ultima perioadă, spațiul aerian a fost foarte aglomerat. La această aglomerare a spațiului aerian din Europa a contribuit foarte mult, au contribuit fenomene meteorologice negative. Întârzierile s-au transmis. Peste 70% din zonă din Europa au întârziat.”, a declarat David Ciceo, Aeroport Cluj.

Marți după-masă, pe tabela Aeroportului Otopeni, zeci de zboruri care trebuiau să aterizeze sau să decoleze de pe aeroportul Otopeni aveau întârzieri de zeci de minute.

Cei care voiau să ajungă în Viena, Zurich, Madrid, Bergamo, Amsterdam sau Londra au avut de așteptat în plus între 20 de minute și o oră. De altfel, în luna Iunie, peste 1550 de zboruri au avut întârzieri, iar 11 au fost anulate.

Una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost, Wizz Air, care a avut numeroase curse afectate de întârzieri, a transmis pentru Euronews România că problemele au avut la bază fenomenele meteo extreme.

Reacția Wizz Air

”Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților de control al traficului aerian și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri și anulări majore (...) Numai în data de 26 iunie, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.”, se arată în comunicatul transmis de compania aeriană.

Pasagerii din spațiul european pot cere despăgubiri și pot depune plângeri dacă zborul le este modificat, anulat sau are mai mult de 3 ore întârziere. Pentru anulări notificate cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare, există varianta compensației cu rambursare, redirecționare sau întoarcere la punctul de plecare, cu asistență în aeroport.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE