Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Trafic complet blocat pe DN1. Un pod feroviar, vechi de 50 de ani, care nu mai prezenta siguranță, a fost demolat

Un pod feroviar vechi de aproape 50 de ani, de pe DN1, în apropierea localității Câmpina, care nu mai prezenta siguranță, a fost demolat. În orice moment exista riscul ca din el să se desprindă bucăți de metal sau de beton și să cadă pe drumul național. DN1 va fi închis în perioada 19 martie ora 00:00, până la 20 martie la ora 24:00.

Prima etapă - și cea mai importantă - din demolarea podului feroviar care trece pe deasupra drumului național 1 s-a desfășurat luni noaptea. Atunci a fost pusă la pământ traversa principală. Două ore a durat operațiunea.

Youseff Hallaf, reprezentant firmă demolări: Este un proiect foarte interesant, pentru că a trebuit să-l facem într-un timp foarte scurt și a trebuit să protejăm drumul, pentru siguranță. Și înălțimea podului a reprezentat o provocare. O operațiune ca aceasta este mereu riscantă, a trebuit să luăm în considerare toate aspectele. Când avem proiecte ca acesta, le planificăm foarte bine, ca să ne asigurăm că toate lumea este în siguranță. Iar tehnologia pe care o folosim, cu sârmă diamantată, este o metodă foarte sigură.

Înaintea demolării propriu-zise, în zona șantierului au fost descărcate camioane întregi de nisip și pietriș, care au fost împrăștiate pe carosabil pentru a forma un covor protector. Muncitorii au vrut să se asigure astfel că asfaltul de pe DN1 nu va fi distrus în momentul în care grinzile din beton vor fi dărâmate.

Costel Niculae, demolator: Am pus balast, 2 m înălțime, când cade podul, să nu ajungă la asfalt să-l stricăm.

Operațiunea a continuat cu demolarea celorlalte secțiuni și grinzi ale podului.

Youseff Hallaf, reprezentant firmă demolări: Era un pod foarte vechi pentru calea ferată. Dar betonul era foarte tare, cu multă armătură. Era destul de impresionant.

Timp de 48 de ore, cât durează toată operațiunea, circulația mașinilor prin Câmpina și Breaza este restricționată și deviată pe alte rute. Demolarea pasajului de cale ferată era absolut necesară, spun autoritățile. Podul a fost construit în 1974 și de atunci nu s-a mai investit nimic în reabilitarea lui.

Ajunsese să aibă probleme grave de structură, cel mai afectat fiind chiar un picior de sprijin care se afla pe DN1. De câțiva ani trenurile nici nu mai circulau pe el. Având în vedere că această rută feroviară nu mai este folosită, în locul podului demolat nu se va construi altul nou.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE