Turiștii doresc să experimenteze un „șoc cultural complet” în 2023, arată un nou raport.
Aproape 60% dintre călători vor să iasă „din zona lor de confort ” anul viitor, potrivit unui sondaj Booking.com efectuat la peste 24.000 de persoane.
Turiștii vor acorda prioritate călătoriilor îndepărtate și aventuroase - 40% dintre respondenți exprimându-și dorința de „ șoc cultural complet ”.
Aproape jumătate (47%) dintre călători vor căuta o destinație cu experiențe culturale și limbi complet diferite față de țara lor de origine, în timp ce un sfert (24%) doresc să viziteze orașe mai puțin cunoscute din afara drumurilor bătute.
Sondajul - care a chestionat oameni din peste 32 de țări - este o veste bună pentru industrie, spune Arjan Dijk, vicepreședinte senior și director de marketing al Booking.com.
„Deși s-ar putea să se ducă în haos și să accepte contradicțiile, este, fără îndoială, liniștitor pentru industrie să afle că voiajurile sunt din nou pe ordinea de zi într-un mod mai interesant și mai creativ decât oricând.
În ciuda incertitudinilor globale, industria va fi întărită de călătorii în căutarea unei evadari care să-i scoată din propria lor realitate.”, spune el.
Care sunt tendințele emergente de călătorie pentru 2023?
Mai mult de două treimi (68 la sută) dintre călători se simt mai optimiști în ceea ce privește călătoria anul viitor, comparativ cu anul trecut, arată sondajul.
O treime dintre călători își doresc o senzație de „ înapoi la trecut”. Oamenii vor să scapae de viața modernă privind înapoi în timp.
Cazarea cu tematică de epocă - gândiți-vă la balurile disco din anii 70 sau kitsch-ul anilor 90 - acestea devin din ce în ce mai populare.
„Va exista o creștere a destinațiilor populare anterioare din anii 80 și 90, cum ar fi Budva în Muntenegru sau Bolzano în Italia, populare pentru piețele sale de Crăciun retro ”, prezice Booking.com.
Pentru unii oameni, călătoriile pentru sănătate sunt atrăgătoare: 41% dintre respondenți spun că sunt atrași de evadarile de meditație și mindfulness, în timp ce trei din cinci (29%) speră să-și găsească pacea într-un loc liniștit.
Deși călătoriile sunt o prioritate pentru mulți oameni, înrăutățirea crizei costului vieții modifică preferințele oamenilor de vacanță.