Magazinele online ne cunosc mai bine decât credem. Știu exact ce își dorește un client să cumpere, ce mărime poartă la haine sau de ce electronice are nevoie. Cu câteva zile înainte de Black Friday, când magazinele online pregătesc reduceri și se așteaptă la profituri cel puțin duble, strategiile de marketing sunt armele pe care le folosesc pentru a-i atrage pe clienți.
Pentru a-și putea dubla chiar vânzările față de o zi obișnuită, retailerii încep pregătirea campaniilor promoționale cu trei, patru luni înainte, pornind de la baza de date cu clienții lor.
Marinela are 33 de ani și are nevoie de un uscător de păr nou. Coincidență sau nu, aceasta a primit un mail cu o serie de oferte de la unul dintre magazinele de electronice unde este abonată. A ales sa plaseze comanda chiar de față cu noi.
Marinela Oprea, client: „Sunt destul de bune prețurile, față de preturile anterioare, cel puțin când mi-am luat eu anteriorul uscător, o reducere de 35 la sută. Nu o să iau cel mai ieftin produs, o să iau unul mai bun, o să îl iau acum, nu mai aștept vinerea oficială în care e Black Friday.”
Cele mai folosite canale de promovare și vânzare sunt email-ul și SMS-ul
De Black Friday, cele mai folosite canale de promovare și vânzare sunt email-ul și SMS-ul. Pentru campaniile de promovare, companiile investesc între 3.000 și 15.000 de euro.
Andrei Georgescu, proprietar companie e-mail marketing: „O tactică foarte bună ar fi să anunți oamenii că ai Black Friday și să obții acordul lor de comunicare. Odată cu asta îi poți întreba ce preferințe are. O altă modalitate ar fi să monitorizezi comportamentul lor, adică vezi că a intrat pe site-ul respectiv și s-a uitat la produsele x, y, z, atunci ar fi bine ca aceste produse să fie primele în oferte.”
În medie, un magazin online trimite între trei și șapte email-uri cu conținut diferit, înainte și în perioada Black Friday, respectiv două SMS-uri, pentru anunțarea ofertelor.
Andrei Georgescu, proprietar companie e-mail marketing: „Dacă o persoană este identificabilă, să zicem că a intrat într-un email anterior al nostru, în site, noi știm deja cine este și la ce produse se uită. Se uită la rochie și ce s-ar potrivi cu rochia. Dacă are un cont pe site putem identifica acest comportament.”
Potrivit companiilor de email marketing, la ediția Black Friday de anul acesta comercianții speră la o creștere a comenzilor cu aproximativ 20. Totodată, în această perioadă, băncile cresc numărul de rate. De la 6-12 rate la 20 sau chiar 36, pentru achiziții prin carduri de cumpăraturi în numeroase magazine.