Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Strategia ascunsă pe care o folosesc companiile aeriene pentru a taxa mai mult cumpărătorii

Cumpărarea biletelor de avion de pe telefon e o variantă ușoară, convenabilă, însă costă în secret bani în plus.

Majoritatea consumatorilor se bazează atunci când cumpără pe dispozitivele mobile. Potrivit unui sondaj efectuat pe mai mult de 3000 de consumatori din SUA, nu mai puțint de jumătate din achizițiile de servicii de călătorie din februarie 2022 (51,4%) au fost efectuate pe un dispozitiv mobil.

Confortul telefonului inteligent ar putea fi totuși o problemă. Strategiile ascunse de „prețuri prin picurare” înseamnă că ai putea ajunge să plătești mai mult dacă te bazezi pe telefonul tău.

Ce este metoda prețului „prin picurare”?

Prețul prin picurare este o strategie populară de vânzări online. O firmă va afișa un preț mai mic în avans, apoi va adăuga încet costuri pe tot parcursul procesului de cumpărare.

Acest lucru este obișnuit în special în cazul călătoriilor, unde taxele suplimentare, cum ar fi selectarea bagajelor și a locurilor, sunt egale pentru curs. Companiile aeriene americane au colectat taxe de bagaje de 5,3 miliarde de dolari numai în 2021, potrivit Biroului de Statistică a Transporturilor.

Cu toate acestea, un studiu din 2021 din revista Marketing Science a constatat că cei care cumpără tind să ia decizii suboptime în aceste situații de preț prin picurare, adică atunci când taxele ascunse sunt aplicate pe tot parcursul procesului de plată.

Cumpărătorii tind să compare prețurile inițiale între concurenți, care sunt scăzute, mai degrabă decât prețul final mai mare.

„Când firmele folosesc o strategie de stabilire a prețurilor prin picurare, prețul inițial este aproape întotdeauna mai mic decât prețul total al unui concurent”, spune Shelle Santana, profesor asistent de marketing la Universitatea Bentley și unul dintre autorii studiului.

„Dar odată ce încep să adauge facilități precum un bagaj de cală, opțiuni de locuri etc., acea diferență de preț între firme se diminuează și uneori se inversează.”

Clienții sunt epuizați din cauza procesului îndelungat și acceptă cu plăcere orice taxe care s-au adăugat. Ei presupun că va fi prea multă bătaie de cap să o ia de la capăt și să găsească o altă opțiune, chiar dacă acest lucru le-ar economisi bani.

„Consumatorii percep costuri mari de căutare asociate cu începerea procesului lor de decizie și cred că vor economisi mai puțini bani decât vor face de fapt”, spune Santana.

De ce este o idee proastă să faceți cumpărături de pe telefon pentru ofertele biletelor de avion?

Cumpărăturile pentru călătorii sunt departe de a fi simple și, de obicei, necesită comutarea între mai multe pagini și aplicații pentru a găsi cea mai bună ofertă. Acest lucru este greu de făcut pe un telefon.

Luați în considerare decizia comună de a cumpăra un zbor cu bani în numerar sau mile de recompensă. Aceasta implică mai mulți pași.

În primul rând, va trebui să căutați în aplicația sau site-ul companiei aeriene disponibilitatea premiilor, probabil în timp ce treceți la un calendar personal pentru a verifica datele.

Apoi, veți căuta pe un instrument de zbor terță parte, cum ar fi Google Flights, tarifele estimate în numerar înainte de a determina valoarea răscumpărării în mile față de dolari. Odată ce ați găsit cea mai bună opțiune, va trebui să navigați prin întregul proces de finalizare a comenzii, atât din opțiunile de zbor în numerar, cât și din opțiunile de zbor premiu, pentru a determina prețul final real.

Acest proces îndelungat este aproape imposibil pe un telefon mobil.

„Aproape întotdeauna fac cumpărături pentru călătorii pe un desktop. Îmi place să am mai multe file deschise simultan și să comut între ele pentru a mă asigura că înțeleg diferențele de preț și factorii determinanți între firme.”, spune Santana.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE