Școala românească începe cu lipsuri, mai ales în mediul rural. Potrivit unui sondaj realizat de World Vision România pe un eșantion de câteva mii de profesori, părinți și elevi, sunt probleme grave în ceea ce privește infrastructura și lipsa banilor în familii, iar acestea duc la abandon școlar. De exemplu, 1 din 5 elevi de liceu sunt forțați de împrejurări să renunțe la școală. Soluții sunt propuse atât din rândul elevilor, cât și de profesori. Care sunt acestea și care sunt cifrele rezultate în urma sondajului ne-a spus Andreea Bujor, director de comunicare al World Vision România.
Andreea Bujor, director de comunicare al World Vision România: „Principala nevoie și așteptare și soluție pe care profesorii au identificat-o, 9 din 10 profesori au spus că ar ajuta foarte mult, acest program de masă caldă și educație remedială. Este vorba despre orele după școală, făcute cu profesorii la școală, mai ales în comunitățile vulnerabile pentru că acolo sunt cele mai mari lipsuri și pierderi de învățare, mai ales după perioada de pandemie când școala s-a făcut sau nu s-a făcut online. Atunci a reieșit această nevoie de educație după școală prin care copiii să fie învățați și ajutați să aprofundeze acele noțiuni care le sunt predate la școală.
În comunitățile vulnerabile, aceste programe de masă caldă și educație remediabilă, aduc rezultate foarte bune. Noi implementăm astfel de programe la World Vision și avem școli unde am redus abandonul școlar cu 100% datorită implementării acestor programe.
Profesorii ne-au spus că trebuie să se facă investiții în laboratoarele de informatică, în clădirile școlilor, în biblioteci, în locuri de joacă, în toalete și așa mai departe. Atunci când infrastructura este îmbunătățită și calitatea actului educațional va fi îmbunătățită”.