Aproape 80% dintre români fac cel puțin o comandă online pe lună. Cei mai mulți recunosc că sunt influențați de rețelele de socializare. Contrar prejudecăților, bărbații fac mai multe cumpărături de pe internet, sub impulsul momentul, arată un studiu realizat de o firmă de curierat.
Cum arată portretul cumpărătorului online
Femeie, cu vârsta între 18 și 34 de ani și locuiește la oraș.
În topul zonelor cu cele mai multe cumpărătoare se află Moldova, urmată de Ardeal, Muntenia și abia pe locul patru, București.
Mirela locuiește în Capitală. Comenzile pe internet o ajută să economisească timp.
Mirela, cumpărătoare: Ajung să îmi vină coletele în fiecare săptămână și mă bucur când prind momentele când nu este soțul acasă. Fiind mămică cu doi copii acasă, am găsit că este mult mai comod decât să merg la magazin.
Produsele de înfrumusețare și îngrijire sunt cele mai căutate. Sunt preferate de 76% dintre femei, în timp ce media europeană este de 48%.
Produsele de îngrijire și îmbrăcămintea sunt cele mai preferate categorii ale românilor care fac cumpărături online. Aceste două categorii sunt urmate de încălțăminte, care a avut o creștere substanțială în pandemie, dar și medicamentele. Tot mai mulți români achiziționează medicamente din farmaciile online.
Nadia Talpa, Director comercial firmă curierat: Comparativ cu restul Uniunii Europene, noi suntem în România campioni la cumpărăturile de beauty and health, sunt pe primul loc. De departe campioni din sud estul Europei.
Barometrul, realizat de o firmă importantă de livrări online, arată că 79% dintre români comandă cel puțin o dată pe lună. Asta în timp ce media europeană este cu două procente mai mică. 90% recunosc că folosesc rețelele de socializare ca sursă de inspirație pentru cumpărături.
Nadia Talpa, Director comercial firmă curierat: Primul este prețul. Românilor le place să alerge după chilipiruri și recomandările. Doresc un site cu review-uri bune. Românii trebuie să fie mai precauți, pentru că au mai puțini bani și online-ul reprezintă o soluție, practic, le oferă posibilitatea să facă niște economii evitând să cheltuie banii pe care îi cheltuiau în mod tradițional făcând aceleași cumpărături din magazine cu prezența fizică.
Surprinzător, achizițiile făcute de femei sub impulsul momentului sunt mai puține decât în cazul bărbaților.