Proba de la limba și literatura română le-a creat cele mai multe probleme elevilor la simularea bacalaureatului. Atât ei cât și profesorii lor spun că cele mai mari dificultăți le au la redactarea eseului de la ultimul subiect.
Și la Istorie copiii pot avea probleme tot la realizarea eseului de la subiectul al III-lea.
Săptămâna aceasta, elevii discută cu profesorii de la clasă cum au rezolvat subiectele de la simularea examenului de bacalaureat.
Chiar și elevii de la cele mai bune licee din țară spun că subiectul de la limba și literatura română a fost greu. Simularea le-a arătat și la ce alte probe mai au de recuperat până la examenul propriu-zis din vară.
Și la Istorie elevii mai au probleme de exprimare.
Dificultățile de exprimare, marea problemă a elevilor
”Sunt dificultăți pentru că la noi la istorie trebuie să fii extrem de riguros în exprimare, să pui punctul pe i, nu ai de ce să mergi pe metafore, exagerări în exprimare și după ce la lb și lit română au un alt tip de exprimare, e altă trecere și le este un pic dificil.
La istorie nu ai de învățat niște eseuri pe de rost, adică trebuie să știi, dacă ai învățat, cum să pui informația într-un context și este un pic mai dificil”, spune Anamaria Soreață, profesor de Istorie, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”.
Tocmai din cauza memorării materiei pentru proba de la limba română, Asociația elevilor din Constanța a cerut să se renunțe la forma actuală a examenului de bacalaureat.
Datele transmise de minister arată că la română ar fi picat aproape 40% dintre candidați, iar la celelalte probe o treime. Sunt două motive principale pentru care rezultatele sunt dezastruoase.
”Este dezinteresul copiilor de a participa la simulări. Al doilea aspect este școală făcută prost pe toate palierele – proiectare de sistem proastă, performanță în clasă proastă, execuție în simulări comparabilă rezultatele nu au cum să fie altfel.”, a declarat Marian Staș, expert educație.
Ministerul educației nu a transmis până acum date defalcate la probele unde sunt mai multe materii.
”Cumularea procentelor la proba a doua, matematică-istorie, acolo, după părerea mea e o problemă pentru că pune sub preș rezultate statistic mult mai slabe procentual la matematică în raport cu istorie, iată o manieră subtilă de a minți prin omisiune sau de a eluda prin omisiune.”, a mai spus Marian Staș, expert educație.
Absolvenții de liceu vor susține Bacalaureatul în perioada 17 iunie – 4 iulie.