Rețelele de socializare au avut un rol semnificativ în promovarea candidaților la alegeri. Dragoș Stanca, inițiatorul Ethical Media Alliance, a explicat în direct la Euronews, care este, de fapt, scopul rețelelor sociale și cum ocolesc acestea legislația europeană.
El a subliniat că acestea permit crearea conturilor false fără identificare clară și evită responsabilitatea dezvăluirii surselor financiare pentru campanii, afectând astfel corectitudinea procesului electoral.
”Legislația nu poate ține pasul cu creativitatea, inovația și modul în care acestea platforme iau banii. Sunt foarte creative când vine vorba de luat bani.
În acest moment de exemplu putem vedea că se ocolește legislația, inclusiv Digital Services Act, care spune că trebuie să publici transparent publicitatea pe care o faci ca partid și candidat.
Problemă rezolvată, angajezi o agenție de băieți destepți care fac un milion de conturi. Aceste platforme știu de la cine vin banii. Despre ce vorbim?
Aceste platforme trebuie chemate la masă și întrebate de unde? care e cardul? în ce cont bancar vin banii, adică nu este un mister.
Nu știu din ce bani vin de exemplu conturile create fals și unde și aceste platforme sunt victime, pentru că permit deschiderea unui cont fără date de buletin și identificare, mai ales dacă acel cont propagă informații politice.
Teoretic și practic Digital Services spun că platformele sunt obligate să dezvăluie. Ele dezvăluie pe conturile oficiale ale candidaților, care sunt 10%, în rest libertate voie bună, toată lumea face bani.”, a declarat Dragoș Stanca.