Operatorul aerian Blue Air spune că va contesta amenda record de două milioane de euro, primită de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.
Penalizarea a venit după ce ANPC a anunțat că 11 mii de zboruri au fost anulate de compania aeriană într-un an.
”Am avut o întâlnire cu compania propunând o sumă de soluții tocmai pentru a ne asigura că tratăm cu prioritate rambursarea banilor, și nu emiterea acestei sancțiuni.”, a spus președintele ANPC.
Reprezentanții companiei Blue Air susțin că au aflat de această penalizare din presă și că cifrele comunicate de ANPC sunt greșite și referă la bilete anulate din cauza pandemiei. Iar pasagerii menționați fie au călătorit deja, fie urmează să zboare vara aceasta în contul biletelor anulate.
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, atrage însă atenția: dacă operatorul nu se va conforma și nu va rambursa banii călătorilor ale căror zboruri au fost anulate, următoarea sancțiune ar putea fi suspendarea activității companiei.
”E vorba de un portofoliu de clienți undeva la 73 de mii de consumatori. Din calcule ne ies mai mulți. E un derapaj de la lege major, indiferent de scuze, perioada pandemică. Nu trebuie să uităm că aceasta companie a primit un ajutor de stat tocmai pentru a rambursa aceste sume”, a adăugat Horia Constantinescu.
Președintele ANPC a anunțat că anchetează și alte companii, dar nu le poate amenda pe toate, pentru că nu au sediul în România.