Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Compania aeriană Blue Air, amendată cu două milioane de euro după ce a anulat mii de zboruri

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu două milioane de euro compania aeriană Blue Air. 

Decizia a fost luată după ce operatorul a anulat aproape 180.000 de rezervări în valoare de peste 66 milioane de lei.

”În perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri.

În conformitate cu prevederile transpunerii în legislația națională a Directivei europene Omnibus, în urma publicării în Monitorul Oficial a Ordinului președintelui ANPC, care preciza procedura de urmat în acest caz, a fost constituită o comisie specială, la nivelul Autorității, pentru stabilirea sancțiunilor care se impun. Aceasta a studiat atent rezultatele controalelor și a deliberat. 

Ținând cont de aspectele constatate în urma verificărilor și de inexistența cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, Comisia a decis aplicarea unei sancțiuni contravenționale cu amendă în valoare de 2 milioane euro, echivalent în lei la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, la data de 12.07.2022, 9.882.200 lei, în conformitate cu prevederile art.154 (2) din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările și completările ulterioare.”, se arată într-un comunicat al ANPC.

Ce spune președintele ANPC

”Românii cu pierderi ar trebui să fie despăgubiți de compania aeriană sancționată, chiar înainte sau după emiterea amenzii date autoritatea noastră, fără a fi nevoie revenirea la solicitarea precedentă.

Cu toate acestea, nu cred că lucrurile vor sta exact așa cum ne imaginăm. Din ce vedem nu se arată că operatorul ar avea disponibilitatea de a face aceste rambursări căutând permanent subterfugii. Am aplicat această sancțiune în speranța că păgubiților li se va returna pierderile.

ANPC a notificat deja structurile europene. Noi nu putem notifica companiile aeriane care nu sunt ale României, dar putem trimite notificări către autoritățile competente. Vorbim de companiile WizzAir și Ryanair pentru care și noi primim reclamații de la români, vom avea discuții și cu Tarom pentru a vedea cu ce se confruntă.”, a spus Horia Constantinescu, președintele ANPC, la Euronews.



ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE