Românii au cheltuit online în 2022 aproape 7 miliarde de euro, dintre care 2,6 miliarde de euro au fost date pe haine şi încălţăminte, arată un studiu de specialitate.
Un român din cinci își cumpără în mod constant online, 50% plasează comenzi de două ori în trei luni şi 12% comandă online de până la şase ori pe lună. Totodată, aproape un sfert dintre români (21%) comandă şi din afara ţării, cel mai des din China.
Așa se face că anul trecut, magazinele online au raportat comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, dintre care 55% reprezintă cheltuieli pentru haine, încălţăminte şi electronice.
În Europa, ponderea cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 până la 75% în 2022
În Europa, ponderea cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 până la 75% în 2022. După Estonia și Cehia, cele mai mari salturi au fost în România (+41%), mai arată studiul Limitless Agency, a relatat Agerpres.
„Comerţul electronic în Uniunea Europeană a fost stimulat de cererea grupului de vârstă 25-34 de ani în 2022, 87% dintre persoanele din această grupă de vârstă achiziţionând bunuri online în 2022”, notează sursa citată.
Tot anul trecut, 42% dintre utilizatorii de Internet au comandat haine (inclusiv pantofi şi accesorii), 19% au comandat de la restaurante, fast-food şi servicii de catering şi 17% au cumpărat online produse cosmetice, de înfrumuseţare şi wellness.