Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Programul scurt de iarnă adoptat de unele școli, criticat de Ministerul Educației: „Orice minut contează”

Ministerul Educaţiei a trimis Inspectoratelor şcolare o adresă prin care a solicitat ca unităţile învăţământ să fie susţinute să-şi păstreze orarul normal.

Reprezentanții instituției dezaprobă trecerea la "programul de iarnă" care presupune reducerea duratei orelor şi a pauzelor, deoarece orice minut contează având în vedere pierderile în învăţare generate de perioada pandemiei.

„Considerăm că, în condiţiile meteorologice pe care le putem observa cu toţii, o astfel de interpretare a cadrului legal este discreţionară şi inadecvată. Date fiind pierderile în învăţare generate de perioada pandemiei, orice minut de şcoală contează.

De aceea, am trimis Inspectoratelor şcolare o adresă prin care am solicitat ca şcolile să fie susţinute să-ţi păstreze orarul normal, manifestându-ne dezaprobarea faţă de obiceiul trecerii la 'programul de iarnă'.

Rugăm, pe această cale, directorii, profesorii, elevii şi părinţii să susţină apelul pe care l-am lansat şi să depună toate eforturile, astfel încât să nu mai existe practici şi acţiuni ce pot conduce la pierderi de învăţare”, se arată într-un comunicat al Ministerul Educaţiei transmis marţi.

Inspectoratul Școlar București, reacție la solicitarea Ministerului Educației

Solicitarea Ministerului Educaţiei ca unităţile învăţământ să fie susţinute să-şi păstreze orarul normal este justificată, a declarat marţi, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Larisa Gojnete.

„Recomandarea este justificată din motivele care sunt precizate în adresa respectivă, pentru că venim după o perioadă în care s-au înregistrat nişte pierderi din punct de vedere educaţional şi atunci este foarte bine să valorificăm fiecare moment care poate fi unul de învăţare pentru elevi”, a afirmat inspectorul.

În opinia sa, este bine ca deciziile să fie luate "particularizat" şi să fie "bine fundamentate".

„Dacă se va impune, în situaţii punctuale, sunt convinsă că se va face ce este mai bine pentru copii în situaţia respectivă. Recomandarea a venit în contextul în care se ştia că există această măsură care se ia la nivelul unităţilor de învăţământ. (...) Este bine ca aceste decizii să fie luate, în primul rând, particularizat şi apoi să fie bine fundamentate”, a explicat Larisa Gojnete.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE