Începând de anul viitor, călătorii ar putea să nu mai fie nevoiți să prezinte biletele de îmbarcare pentru zborurile de pe Aeroportul Internațional Zayed din Abu Dhabi. Totul va fi posibil prin utilizarea recunoașterii faciale pentru a înregistra pasagerii la zboruri.
Abu Dhabi Airports dezvoltă un proiect „Smart Travel” care presupune introducerea inteligenței artificiale (AI) de autentificare biometrică în toate punctele de control de securitate ale aeroportului până în 2025.
Va fi eliminată orice înregistrare prealabilă
Proiectul va utiliza bazele de date ale Autorității Federale pentru Identitate, Cetățenie, Vamă și Securitate Portuară din Emiratele Arabe Unite pentru „autentificarea automată a călătorilor”, conform unei declarații din iulie a guvernului local.
Acest lucru va elimina înregistrarea prealabilă pe care pasagerii trebuie să o facă în mod normal imediat ce ajung la aeroport.
Recunoașterea facială înainte de îmbarcare
Etihad Airways dispune deja de sisteme biometrice care utilizează recunoașterea facială înainte de îmbarcare și ajută la livrarea bagajelor în regim self-service și la înregistrarea călătorilor.
Asta înseamnă că oamenii nu vor mai avea nevoie de cartea de îmbarcare pentru a urca la bordul unuia dintre avioanele Etihad. Tehnologia este, de asemenea, în curs de implementare pentru alte cinci companii aeriene la check-in și la porțile de îmbarcare.
Cu aceste noi tehnologii, va fi nevoie de aproximativ șapte secunde pentru a parcurge întregul proces de verificare a biletelor și a documentelor de călătorie.
Proiectul „va spori performanța companiilor aeriene prin eliminarea necesității extinderii infrastructurii costisitoare și prin detectarea eficientă a fraudei și a falsificării documentelor de identificare”, se arată într-o declarație a Abu Dhabi Airports.
Și pe două aeroporturi din Italia este folosită recunoașterea facială
Autoritățile italiene au început în luna mai testele cu un software similar numit FaceBoarding, care utilizează recunoașterea facială în două aeroporturi: Milano Linate și Catania.
SEA, compania care gestionează noul sistem italian, afirmă pe site-ul internet al aeroportului Milano-Linate că datele celor care optează pentru Faceboarding vor fi prelucrate doar „în scopul participării la proiect”.
„Imaginile faciale nu sunt stocate, ci sunt utilizate doar pentru a crea un șablon biometric necesar pentru a trece de controalele de securitate și, eventual, pentru îmbarcarea la poartă”, se mai precizează.
Companii aeriene individuale precum ITA Airways și Scandinavian Airlines (SAS) au semnat, de asemenea, pentru a utiliza sistemul pentru clienții lor.
UE va lansa un sistem de înregistrare automată
UE se pregătește, de asemenea, să lanseze Sistemul de intrare/ieșire (EES), un sistem de înregistrare automată pentru călătorii din Regatul Unit și din țările din afara UE.
Acest sistem le cere călătorilor care nu au viză de lungă ședere să își scaneze fața și pașaportul la punctele self-service atunci când trec frontierele UE.
Numele călătorului, datele biometrice și data de intrare/ieșire vor fi înregistrate și păstrate timp de până la trei ani după fiecare călătorie.
Sistemul va fi lansat la 10 noiembrie, a declarat anterior pentru Euronews comisarul european pentru afaceri interne, Ylva Johansson.