Patru porți de presemnalizare, dintre care una de gabarit, au fost inaugurate la intrările în Pasajul Unirii din Capitală. Primarul Sectorului 4 a explicat că vechea poartă de dinaintea renovării din septembrie anul trecut a provocat mai multe incidente pentru că era ''o butaforie''.
Înălțimea indicată, de 3,5 metri, nu ar fi fost corectă. Daniel Băluță a anunțat că, potrivit planurilor sale, pasajul și planșeul vor fi consolidate începând din 2025.
Avantajele noilor porți
Însoțit de directorul companiei de sisteme electronice, edilul Sectorului 4 a prezentat avantajele noilor porți, în comparație cu cea veche.
Noile sisteme sunt montate la cele două intrări în Pasajul Unirii. Au în dotare senzori, camere video, semafoare și panouri de informare, care se vor activa în momentul în care un vehicul cu un gabarit mai mare de 3,5 metri se va apropia de tunel.
Daniel Băluță, Primarul sectorului 4: "Poarta agabaritică pe care am avut-o până atunci reprezenta în realitate o butaforie, pentru că înălțimea de 3,5m care era marcată pe poartă. În niciun caz nu era la 3,5m, este o o diferență uluitoare. Tocmai din acest motiv o mulțime de tiruri au fost blocate de-a lungul timpului."
În patru luni, 138 de mașini au fost oprite de poliție înainte să pătrundă în Pasajul Unirii. Cu toate acestea, au existat 8 incidente, dintre care unul cu victime, în decembrie 2022, când un autocar cu turiști din Grecia a lovit limitatorul de gabarit. Un om a murit și 24 au ajuns la spital.
Cei care au renovat pasajul spun că înălțimea nu a suferit modificări importante, iar incidentele ar trebui să fie oprite de noul sistem de presemnalizare.
Ionuț Răcănel, Universitatea Tehnică de Construcții București: "Deci ce s-a scos prin frezarea asfaltului, s-a și pus la loc, nimic mai mult. Gabaritul s-a micșorat nesemnificativ cu câțiva centimetri la partea superioară. Pentru acest tavan fals care, de fapt, maschează niște cabluri care existau și înainte și care oricând puteau fi agățate, s-a și întâmplat în trecut să fie agățate."
Rămân unele riscuri
Planșeul Unirii, însă, va prezenta în continuare anumite riscuri, spune Daniel Băluță, care și-a asumat lucrările de consolidare cu bani de la Guvern.
Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: "Toți oamenii trebuie să vadă care este nivelul de degradare al elementelor de infrastructură. Toți oamenii trebuie să conștientizeze riscul la care suntem supuși noi, toți cei care trecem în această zonă.
Ca să rotunjim la ceea ce înseamnă euro, înseamnă undeva la 150 de milioane de euro. Este valoarea pe care am primit-o de la Guvern."
Planşeul Unirii a fost construit în 1935. Până la finalul acestui an, Primăria Sectorului 4 va identifica firmele care vor implementa studiul de fezabilitate. Din 2025 vor începe, practic, lucrările de consolidare, cu termen de execuție între doi și trei ani.