Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

12 milioane de euro mai târziu: Pasajul Unirii, prea scund, la intrare, pentru autocare și tiruri

Recent reabilitat, Pasajul Unirii le dă de furcă șoferilor de autocare și tiruri. Au fost deja trei incidente în cele două zile de la reluarea circulației prin pasaj. Primul incident s-a produs chiar la o zi după ce porțiunea subterană s-a redeschis circulației șoferilor: un autocar a rămas blocat la intrare.

Un alt incident cu un autocar care nu trece de limitatorul de înălțime a fost surprins de unul dintre foștii consilieri locali de la Sectorul 4, Dan Călina, potrivit Buletin de București.

Iar joi, un TIR s-a blocat în Pasajul Unirii din București după ce a acroșat acelaș limitator.

VEZI GALERIA
7 imagini

Fotografii: Octav Ganea / Inquam Photos

Ce spune primarul

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, susține că de vină ar fi șoferii care nu respectă înălțimea maximă de 3,5m.

„Respectați regulile și semnele de circulație afișate clar încă de la intrarea în Pasajul Unirii! Altfel, riscați să vă răniți, pe voi sau pe alți participanți la trafic, să vă avariați mașinile și să suportați cheltuielile de refacere pentru eventualele distrugeri provocate la acest obiectiv realizat și pus în siguranță de comunitatea Sectorului 4.

Ieri, un șofer de autocar a ignorat semnul de circulatie pe care era specificată clar înălțimea maximă pe care un autovehicul trebuie să o aibă pentru a putea intra în pasaj, și a rămas blocat în poarta de protecție de dinainte de intrarea în tunel. Este bine totuși că nu s-a întâmplat ceva mai grav, însă nici nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi întâmplat în pasaj, dacă nu era acest delimitator din fier pe care este afișată restricția de 3,5 metri înălțime?” a scris Daniel Băluță, pe pagina sa de Facebook.

Alte explicații

Există însă și altă explicație, oferită de doi aleși locali. Pasajul s-a strâmtat după asfalatare. Dan Călina, fost consilier local PPU S4, se întreabă dacă nu cumva s-a coborât limita de înălțime a indicatorului rutier de gabarit.

„S-a coborât limita de înălțime a indicatorului rutier de gabarit ? Că nu sunt montate indicatoare de semnalizare! Foarte multe autocare s-au proptit la intrarea în pasaj! Așteptăm lămuriri de la autoritățile competente! Incompetența sau …ce ? Graba a stricat treaba ?”, a scris Dan Călina, fost consilier local PPU S4, pe pagina de Facebook.

Totodată, consilierul general USR, Nicorel Nicorescu, se întreabă și el dacă lucrările de modernizare nu au făcut pasajul mai mic.

„Ridicare de asfalt și/sau tavan fals pentru iluminare prea coborât la pasajul Unirii? România lucrului bine făcut!”, a scris Nicorel Nicorescu pe pagina de Facebook.

Ce înălțime are acum pasajul?

Din hotărârea de Consiliu Local prin care s-au aprobat indicatorii tehnico economici ai investiției rezultă că înainte de consolidare pasajul avea o înălțime de 3,6m, așa cum arată Buletin de București. Doar că ulterior în pasaj a fost montat un tavan fals în care au fost montate instalațiile de iluminare. Cum înălțimea pasajului măsurată înainte de lucrări a fost de 3,6m iar pe poarta de protecția este trecut gabarit maxim 3,5m, înseamnă că toate aceste lucrări de reasfaltare și de montare a unui tavan fals s-au încadrat în doar 10 cm.

12 milioane de euro pentru reabilitare

Timp de 77 de zile, circulația prin pasajul Unirii a fost închisă pentru lucrări de punere în siguranță a pasajului, prima etapă din reabilitarea acestuia. Cea de-a doua, cea mai importantă, de consolidare urmează să fie realizată.

În ianuarie 2022, Primăria Sector 4 a cerut PMB să-i treacă în administrare pasajul pentru a-l consolida și reabilita. Pentru prima etapă, cea care s-a finalizat la sfârșitul săptămânii trecute, Primăria Sector 4 a scos din buget 12 milioane de euro.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE