Sezonul nunților din 2024 aduce un nou trend. Mirii apelează la creatorii de conținut, care vin la eveniment și surprind orice moment important în fotografii și videoclipuri. Ei postează în timp real pe rețelele de socializare ale mirilor conținutul pe care doresc să îl împărtășească cu urmăritorii. Costul unui astfel de serviciu pornește de la 100 de euro și variază, în cazul în care este nevoie de transport sau cazare.
Creatorii de conținut postează în timp real pe rețelele de socializare momente importante de la nuntă
Mireasă: Eu m-am gândit până în momentul ăsta să facem câteva instantanee, de fapt, cam așa aș vrea să arate totul, în instantanee. Câteva momente din toate obiceiurile ș.a.m.d. și bineînțeles și trendurile de pe TikTok...
Miresele sunt cele care apelează, de cele mai multe ori, la serviciile unui creator de conținut la nuntă. Pentru că pun preț pe imagine și vor să fie în centrul atenției în ziua specială, ele vor să fie surprinse în cadrul perfect. Creatorul de conținut se ține peste tot după ele, le fotografiază și le filmează, după care, încarcă imaginile pe Social Media.
Eli Mihăilă, viitoare mireasă: Sunt pasionată și eu de fotografie la rândul meu și îmi doresc ca amintirile să rămână chiar de prima dimineață, de atunci de când terminăm cu totul cu evenimentul, să vedem fotografiile, videoclipurile. Eu pun foarte mare preț pe amintiri de obicei și atunci nunta, fiind cel mai important eveniment de până acum din viața noastră, cred că amintirile sunt foarte importante.
Alexandra Bardașu este creator de conținut la nuntă. Ideea unui astfel de job i-a venit după ce a văzut că se practică acest lucru în străinătate. Tânăra spune că de cele mai multe ori ajunge chiar să fie una dintre domnișoarele de onoare și un ajutor de nădejde pentru mirese.
Alexandra Bardașu, creator de conținut la nuntă: Sunt lângă ele de la începutul evenimentului, până la finalul evenimentului, că postez totul în timp real pe rețele de socializare - TikTok, Instagram, Facebook și orice altă rețea dorește mireasa. Le editez pozele, facem trendurile de pe TikTok, apoi în termen de 48 de ore revin cu restul materialelor, sunt undeva la 500 de poze, 200 de clipuri video.
Specialiștii spun că mirii apelează la astfel de servicii pentru că au nevoie de validare, iar imaginile de pe rețelele de socializare sunt o extensie a identității lor.
Valentin Lăzureanu, specialist social media: Trăim acum într-o cultură oarecum a vizualului, unde împărtășirea asta a evenimentelor importante a devenit mai mult sau mai puțin o normă socială. Cererea pentru conținutul ăsta autentic și, de acolo live sau behind the scenes, bine realizat, a crescut considerabil și e motiv pentru care cred că au și apărut aceste mini-servicii specializate. În plus, cred că mirii vor să se bucure de eveniment în cele mai multe cazuri, nu neapărat să stea să-și posteze video-uri pe reals sau să-și editeze TikTok-uri în seara nunții. Mai mult de atât, aș putea spune că postările astea realizate de profesioniști, din nou, pot să surprindă acele momente autentice sau emoționante.
Aproximativ 320.000 de postări comerciale au fost făcute anul acesta pe rețelele de socializare de la noi, după cum reiese din studiul Influencer Marketing. Instagram, TikTok și YouTube sunt cele mai folosite platforme pentru campaniile creatorilor de conținut.