Primăria Sectorului 4 a anunțat că va începe de miercuri montarea noilor sisteme suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii. Autoritățile iau aceste măsuri după ce mai multe camioane și autocare au rămas blocate în acest pasaj după ce a fost reabilitat.
Constructorii vor începe miercuri, 8 martie, lucrările de montare a noilor sisteme suplimentare de semnalizare și avertizare privind înălțimea maximă de 3,5 metri pe care trebuie să o vehiculele pentru a putea circula prin Pasajul Unirii.
”Primele astfel de lucrări se vor realiza pe axul drumului și vor consta în reconfigurarea zonei mediane a bulevardului Dimitrie Cantemir. Mai exact, pentru început, între sensurile de circulație va fi construit un scuar cu o lățime de aproximativ 1 metru, ce va avea dublu rol. Pe de-o parte, va separa fluxurile de trafic, iar pe de altă parte, va susține fundațiile noilor porți de semnalizare, precum și a celei de gabarit.
În perioada lucrărilor, traficul autovehiculelor la intrarea și în interiorul pasajului va fi restricționat parțial, pe una dintre cele două benzi de circulație, în ambele sensuri de mers”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sectorului 4.
Porțile au fost proiectate de către specialiști ai Universității Tehnice de Construcții București și ai Brigăzii de Poliție Rutieră și au fost avizate de către Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București.
- Ploaie în București, scurgeri de apă în Pasajul Unirii. Prin tavanul pasajului a început să picure, în timpul ploii torențiale
- De ce nu au intervenit șoferii în cazul mașinii care a luat foc în Pasajul Unirii. Explicațiile unui sociolog
- Experiment Euronews. Trecerea prin Pasajul Unirii este condiționată de setările introduse în aplicația GPS
Ce sisteme suplimentare de semnalizare vor fi montate în zona Pasajului Unirii
Sistemele suplimentare ce vor fi instalate vor fi următoarele:
- noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălțimii, camere video și cu panouri informative de tip LED;
- noi porți de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol (înființare de noi scuaruri, benzi de circulație cu sisteme rezonatoare și benzi de circulație speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj).
Poartă de presemnalizare, instalată în apropierea intersecției cu bulevardul Mărășești
”În ceea ce privește sistemele ce vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecției cu bulevardul Mărășești, la aproximativ 160 de metri în fața porții de gabarit.
Această construcție va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălțimii maxime admise, precum și lanțuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depășire a gabaritului”, a mai precizat Primăria Sectorului 4.
Autoritățile spun că poarta va fi dotată cu camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit, care vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porții de gabarit.
”Poarta va avea, pe lângă semnele de limitare a înălțimii, panouri electronice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, precum și traseul de urmat de către acesta pentru a ieși de pe benzile de intrare în pasaj.
După primele două porți mai sus-menționate, va fi montată încă una, cu același rol de atenționare în privința limitării de înălțime, dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații referitoare la depășirea înălțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, ce va fi montată înainte de intrarea în tunelul rutier”, au mai precizat reprezentanții Primăriei Sectorului 4.
Șoferii vehiculelor cu o înălțime mai mare de 3,5 metri vor fi avertizați din timp să nu circule prin Pasajul Unirii
”Construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălțime mai are de 3,5 metri, aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripția limitei de înălțime, panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care, în baza informațiilor transmise de senzorii porților de presemnalizare, vor afișa culoarea roșie timp de 10 secunde, la detectarea unei depășiri de gabarit.
În acest interval, șoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-și continue drumul și să utilizeze banda dedicată ieșirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă șoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit!”, au mai explicat autoritățile.
Poartă de gabarit și în zona Piața Universității înaintea Pasajului Unirii
”Cât privește sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piața Universității către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit, vor fi montate două porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, similare celor deja descrise.
Foarte important de precizat este faptul că sistemul electronic de panouri de avertizare și semafoare ce va fi montat la cele două intrări în pasaj, va putea fi folosit și în cazul unor eventuale situații de urgență apărute în interiorul tunelului rutier (incendii, inundații, accidente etc)”, a mai anunțat Primăria Sectorului 4.
La începutul lunii ianuarie, un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii, pe sensul dinspre Tineretului. După aproape 40 de minute, autoutilitara a fost scoasă. Măsurătorile la fața locului au arătat că autoutilitara avea o înălțime mai mare decât cea impusă de limitator.
Pasajul Unirii, cu probleme pentru șoferi
Pasajul Unirii a fost reabilitat și redeschis toamna trecută, însă le-a dat de furcă șoferilor. Primul incident s-a produs chiar la o zi după ce porțiunea subterană s-a redeschis circulației șoferilor: un autocar a rămas blocat la intrare.
De atunci, au urmat o serie de incidente, cu TIR-uri și camioane care au rămas blocate în pasaj, pentru că au depășit limitatorul de înălțime, montat înainte de intrarea în pasaj.
Cel mai grav incident s-a produs pe 23 decembrie 2022, când un autocar cu turiști greci a lovit limitatorul. O persoană a murit în urma accidentului.
Ce înălțime are acum pasajul?
Din hotărârea de Consiliu Local prin care s-au aprobat indicatorii tehnico economici ai investiției rezultă că înainte de consolidare pasajul avea o înălțime de 3,6m, așa cum arată Buletin de București.
Doar că ulterior în pasaj a fost montat un tavan fals în care au fost montate instalațiile de iluminare. Cum înălțimea pasajului măsurată înainte de lucrări a fost de 3,6m iar pe poarta de protecția este trecut gabarit maxim 3,5m, înseamnă că toate aceste lucrări de reasfaltare și de montare a unui tavan fals s-au încadrat în doar 10 cm.
12 milioane de euro pentru reabilitare
Timp de 77 de zile, circulația prin pasajul Unirii a fost închisă pentru lucrări de punere în siguranță a pasajului, prima etapă din reabilitarea acestuia. Cea de-a doua, cea mai importantă, de consolidare urmează să fie realizată.
În ianuarie 2022, Primăria Sector 4 a cerut PMB să-i treacă în administrare pasajul pentru a-l consolida și reabilita. Pentru prima etapă, cea care s-a finalizat toamna trecută, Primăria Sector 4 a scos din buget 12 milioane de euro.