Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Nemulțumiri în Sectorul 4. Oamenii refuză să plătească taxa de 540 de lei pe an pentru mașinile fără loc de parcare

În Sectorul 4 al Capitalei, noua taxă de 540 de lei pe an pentru proprietarii de mașini fără loc de parcare continuă să stârnească nemulțumire. Aproape 10 mii de cetățeni au semnat o petiție online inițiată pe platforma pusă la dispoziție de o comunitate de acțiune publică și solicită revocarea măsurii. De cealaltă parte, primăria spune că banii vor fi folosiți tocmai pentru construirea de noi locuri de parcare.

Semnatarii petiției prin care se cere anularea taxei spun că sunt pregătiți să ducă această luptă în instanță și acuză Primăria că decizia este abuzivă și lipsită de echitate.

Reporter: Cât de greu este să găsiți, când plecați de acasă cu mașina, un loc de parcare?

Locuitori ai sectorului 4:Foarte greu, foarte greu. Eu acum a trebuit să mă duc și la Unirii, și m-am dus, am lăsat mașina la o cunoștință la curte, și m-am dus cu metroul.”

„Nu s-au construit locuri de parcare aproape deloc. S-ar putea face parcări subterane, supraetajate, dar nu prea vrem să învățăm și noi din afara țării.”

„Am trei mașini pe numele meu și la toate am de plătit 1640 de lei. Nu sunt de acord cu această taxă”.

Cornel Apostol, inițiator campanie taxă sector 4: Am înțeles că banii ăștia se vor strânge timp de 10 ani pentru a face locuri de parcare. Care-i proiectul? Care sunt metodele de finanțare în afară de cele în care se strânge taxa asta de 540 de lei, că presupun că nu este de ajuns.

Nu am auzit la televizor nicio declarație în care sa vina să spună clar ceea ce are de gând sa facă, unde există planul ăsta de urbanism.

Conform Primăriei Sectorului 4, banii din taxă sunt necesari pentru a pune la dispoziția șoferilor mai multe locuri de parcare. Într-un răspuns oficial pentru redacția Euronews, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sector 4 ne-a transmis că:

,,Fondurile obținute din colectarea taxei pentru dezvoltare urbană vor fi utilizate pentru generarea de noi locuri de parcare. Pentru anul în curs, aproximativ 10.000 de noi locuri de parcare se află în curs de proiectare/amenajare."

În sectorul 4 sunt înmatriculate aproximativ 182.000 de autovehicule, în timp ce numărul locurilor de parcare disponibile este de 67.303. În jur de 9.500 sunt locuri de parcare publice.

O măsură similară a fost luată și în județul Vrancea. Consiliul Local a impus o taxă de 150 de lei pe an pentru fiecare proprietar de apartament. Instanța a anulat-o.

Răzvan Rusu, avocat: Atât timp cât nu se oferă nicio prestație în schimbul acelei taxe, această taxă este una nulă. Și, de exemplu, putem avea în vedere persoane care sunt plecate cu locul de muncă într-o altă localitate pe o perioadă mai lungă de timp, sau chiar și în străinătate, dar, deși au pe numele lor un autovehicul, atunci acele persoane nu beneficiază de o prestație în schimbul acelei taxe și în acest sens o putem considera chiar și abuzivă sau chiar discriminatorie față de persoana care locuiește efectiv în sectorul 4 și folosește acea mașină.

Termenul limită pentru plata taxei de dezvoltare urbană este 30 iunie 2025.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE