A zero este una dintre cele mai importante invesții făcute în ultima perioadă în infrastructura rutieră de la noi. Iar diferențele între noua și vechea centură a Capitalei sunt uriașe. O echipă Euronews a mers pe aproape 30 de kilometri pe zona de Sud, unde responsabilii spun că - în curând - legătura între A1 și A2 va fi făcută integral pe noua centură.
Un singur drum pe noua autostradă, dinspre Constanța, e de ajuns pentru șoferii obișnuiți cu aglomerația. Sunt diferențe colosale față de vechea Centură.
Cristi Popa, jurnalist Euronews: „Nu mai este foarte mult timp și ieșim din A2 și intrăm pe A0, poate una dintre cele mai importante investiții de după revoluție, din punct de Vedere economic și cu siguranță și din punct de vedere al timpului pierdut în trafic.”
Cei aproape 33 de kilometri pe care se circulă deja în zona de sud au inclusiv spații de servicii și parcare. Momentan, se mai lucrează doar pe o porțiune de 18 kilometri din ultimul segment de drum.
Cristi Popa, jurnalist Euronews: „Iar aici avem parte și de o parcare, chiar și de toaletă. Dincolo de faptul că este foarte curat, aici este o surpriză plăcută. Găsim chiar apă caldă, fierbinte chiar.”
Ne continuăm traseul pe A 0, până aproape de localitatea Bragadiru.
Cristi Popa, jurnalist Euronews: „Este absolut incredibilă senzația pe care o ai pe A0, se circulă pe două benzi, traficul este foarte aerisit, mai ales că aplicațiile de trafic ne arată că străzile din București sunt foarte agglomerate. Nu știu ce va fi mai departe , pentru că porțiunea de puțin peste 30 de kilometric am cam strătut-o. Vom ieși de pe A0 și vom intra pe Centură.”
Cei aproape 33 de kilometri i-am parcurs în aproape 20 de minute. Lucrurile se schimbă însă radical odată ce ieșim de pe noua autostradă.
Cristi Popa, jurnalist Euronews: „Bucuria pe care am avut-o pe A0 este înăbușită foarte repede când vedem cum arată Centura Veche a Capitalei, nici nu am apucat să intrăm pe Centură dar vedem mașinile care sunt blocate. Imaginea este radical diferită.”
Vechea Centură pare neschimbată. Coloane uriașe de mașini și o viteză de câțiva kilometri la oră.
Cristi Popa, jurnalist Euronews: „Suntem deja de 20 de minute pe vechea centură a Capitalei. Nu depășim viteza de 5 kilometri pe oră și avem și multe momente de pauză.”
După aproape o oră și 15 minute reușim să ajungem în sfârșit la A1. Oficialii din Ministerul Transporturilor spun că la sfârșitul lui aprilie va fi dat în circulație și ultimul tronson pe A0 Sud, astfel că se va putea circula integral între Autostrada București Pitești și Autostrada Soarelui pe A0. Pentru porțiunea Nord a noii centuri trebuie să mai avem răbdare până la sfârșitul lui 2026.