Ministrul Educației, Daniel David, participă marți la prima dezbatere universitară privind planurile-cadru de la liceu, la Universitatea Politehnica din București. În cadrul discuțiilor, ministrul a atras atenția asupra a ceea ce el numește „presiunea curriculară”, spunând că elevii nu trebuie să fie transformați în hamali care să poarte „cursuri peste cursuri, ore peste ore, discipline peste discipline”.
Ministrul Daniel David a atras atenția, printre altele asupra conținutului manualelor școlare, despre care săune că este învechit.
„Cred că cu toții avem un scop și scopul acela este să avem grijă ca educația să nu devină un risc pentru națiune, ci să devină oportunitate. Ca să fiu cinstit, nu m-am simțit foarte confortabil că la început de mandat trebuie să încep cu discuția despre planurile-cadru. Toată lumea știe că e moment de scandal.Presiunea curriculară. Cu toți o știm. Avem manuale din 2004, conținuturi din 2004. Ultimul strigăt ar fi fost 2021. Atunci trebuia să facem acest lucru. Doi - presiunea legală. Legea ne obligă să regândim planurile-cadru și în conexiune cu bacalaureatul și cu alte modificări care au apărut acolo. Trei - poate spun ceva dur, dar știm cu toții oarecum că este măcar un dram de adevăr, chiar cei care nu sunt de acord cu lucrurile pe care le prezint.”, a spus ministrul Daniel David.
Ministrul Daniel David: „Să nu ne transformăm copiii în hamali”
Ministrul a spus că elevii nu trebuie să fie transformați în „hamali” care să „poarte cursuri peste cursuri, ore peste ore, discipline peste discipline”.
„Să nu ne transformăm copiii în hamali care să poarte cursuri peste cursuri, ore peste ore, discipline peste discipline. E foarte important și acesta este un argument pentru mine moral, psihologic. Cu toții știm că zona de alfabetizare științifică nu arată bine în țară.”, a spus Daniel David, la dezbaterea dedicată proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal.
Ministrul Educației ia în calcul ca planurile-cadru să nu rămână în forma propusă inițial și speră ca prin dezbaterile pe acest subiect să se poată ajunge la o variantă care să fie „larg îmbrățișată de sistem.”
„Eu am spus că este în primul rând pentru elevi, dar este în același timp și pentru profesori, fiindcă n-ai cum să faci școală fără profesori, și în același timp pentru părinți și societate. De aceea în aceste zile de dezbatere am învățat multe lucruri, am aflat despre problemele în zona socio-umană pe filiera tehnologică, am aflat despre perspectiva istoricilor legate de studiul istoriei. Atitudinea trebuie să fie una de a veni, a defini problema, a propune soluții, iar ministerul, așa cum s-a angajat, va veni cu modele care funcționează mai bine”, a spus ministrul Daniel David.
La dezbaterea dedicată proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal găzduită de Politehnica București participă experți din mediul universitar, preuniversitar și din societatea civilă.