În timp ce corporațiile multinaționale au tendința de a-și retrage investițiile din China, din cauza unor riscuri geopolitice și economice, McDonald's vrea să se extindă agresiv pe piața chineză. Potrivit Reuters, corporația McDonald's este preocupat să rezolve problema unei încetiniri a consumului prodeselor sale pe piața chineză și să ignore tensiunile geopolitice riscante între China și Occident. Încetinirea creșterii economice a Chinei și cheltuielile slabe ale consumatorilor din acest an au afectat deja rezultatele afacerilor globale expuse pieței sale de consum, dar corporația McDonald's este mai bine plasată pentru a depăși performanțe
Analiștii citați de Reuters spun că potențialul profit al McDonald's în China este unul foarte mare. În analiza Reuters se arată că, spre deosebire de alte companii, McDonald’s are un avantaj competitiv major, dat fiind că partenerul său majoritar în afacerile din China, compania locală CITIC, oferă o acoperire politică la nivel înalt. Vânzările McDonald's în China se ridică la 6 miliarde de dolari, piața extinsă chineză încluzând și regiunile Hong Kong și Macao. McDonald’s a dublat numărul de restaurante din China în 2017 la 5.500, iar țara a devenit a doua cea mai mare piață de desfacere. Compania își propune să aibă peste 10.000 de magazine în China până în 2028.
Alte firme americane orientate direct către consumatorii chinezi - Starbucks, Apple și gigantul de îmbrăcăminte sport Nike - au rămas în continuare dedicate pieței din China. Starbucks și Nike și-au schimat strategiile de piață pentru a face față concurenței sporite din partea companiilor autohtone de profil care practică prețuri mai mici. Printre jucătorii autohtoni, specialistul în burgeri de pui Wallace a declarat în 2021 că a ajuns la 20.000 de magazine, iar noul intrat Tastien, care este specializat în burgeri „în stil chinezesc”, are peste 3.500 de magazine. Pe de altă parte, concurenții occidentali McDonald's, precum KFC și Pizza Hut, își extend și ei acoperirea în China. Potrivit Euromonitor, valoarea de piață a restaurantelor cu servicii limitate din China este pe cale să crească cu aproximativ 4% anual, în medie, până în 2025. Dintre restaurantele cu servicii limitate axate pe burgeri din țară, McDonald's domină cu o cotă de 70% din piaţă.
Potrivit analiștilor economici, compania McDonald's accelerează strategiile de obținere de profit de pe piața chineză și din cauza gradului de incertitudne a viitorului geopolitic. Ei estimează că, dacă relațiile dintre China și Occident se înrăutățesc, orice optimism comercial s-ar putea evapora: „Dacă tensiunile cresc și relațiile sino-occidentale se vor deteriora, s-ar putea să vedem nu numai McDonald’s, ci și alte companii își cesionează operațiunile din China, similar cu ceea ce s-a întâmplat în Rusia în ultimii doi ani”, a estimate Greg Halter, director de cercetare la Carnegie Investment Council.